Myös Suplan kova kasvu jatkuu. Viikkokuuntelijamäärältään Supla on ylivoimaisesti suurin kotimainen kaupallinen audiopalvelu 25–54-vuotiaiden parissa.


 

Sanoman radiokanavien kehitys on ollut nousujohteista koko alkuvuoden ajan. Radio Suomipopin, Radio Rockin, HitMixin, Loopin, Aito Iskelmän ja Grooven parissa viihdyttiin erinomaisesti myös kesällä.

Sanoman radio nousi kesällä markkinajohtajaksi 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä.

”Kehitys on ollut erinomaista kaikissa ohjelmablokeissa. Kanavat ovat menestyneet omissa kohderyhmissään loistavasti. Olemme pystyneet uudistumaan jatkuvasti, ja panostimme vahvasti sisältöihin myös kesän aikana. Tämä näkyy nyt nousevana trendinä kuulijaluvuissa ja asiakkaille kampanjoiden suoritteessa”, iloitsee Sanoman radion ohjelmajohtaja René Mäkinen.

Sanoman radio on iskussa myös syksyä ajatellen.

”Radio Suomipopin 20-vuotisjuhlat jatkuvat ja Aamulypsy täyttää 15 vuotta. Ensi vuonna käynnistyy Radio Rockin 15-vuotisjuhlavuosi. Kaikilla kanavilla on nyt mahtava bore, ja syys- ja talvikauden mittarit näyttävät oikein hyviltä”​, Mäkinen kertoo.

Myös Suplan kova kasvu jatkuu. Sisältöstarttien määrä on noin 10 % suurempi kuin vuosi sitten, ja myös kuunteluun käytetty aika on kasvanut voimakkaasti. Viikkokuuntelijamäärältään Supla on ylivoimaisesti suurin kotimainen kaupallinen audiopalvelu 25–54-vuotiaiden parissa.

25–54-vuotiaista 88 % kuuntelee radiota viikoittain, ja kaupalliset kanavat saavat noin 70 % kohderyhmän kuunteluminuuteista. Sanoman radiokanavia kuuntelee 55 % 25–54-vuotiaista. Viikon aikana Sanoman radio tavoittaa yli 2 miljoonaa suomalaista.

Lähde: Finnpanel Oy, KRT 5-7/2021, Supla KRT 4-6/2021, lisäkysymykset

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.