Helsingin Sanomat oli viime vuonna ainoa suomalainen seitsenpäiväinen sanomalehti, joka onnistui kasvattamaan levikkiään, Media Audit Finlandin tuoreet tilastot kertovat. Kokonaislevikki kasvoi edellisvuoteen verrattuna 2 prosenttia. Levikki kasvoi jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Kokonaislevikkiin lasketaan mukaan sekä painettu lehti että sen digitaaliset versiot. Painetun lehden levikin laskua paikkasi pelkän digilehden merkittävä, 9,9 prosentin kasvu.

Kasvu on tullut alle 45-vuotiaiden tilauksista ja digitaalisista tuotteista. Pelkän digitaalisen sisällön kattavat tilaukset ylittivät 100 000 tilauksen rajan syyskuussa 2019 ja kasvu jatkuu.

”Kolmas peräkkäinen kasvuvuosi HS:n kokonaislevikissä osoittaa, että nuoret Suomessa arvostavat luotettavaa ja asiapitoista journalismia. Kun näin on, lukijat ovat valmiita maksamaan Hesarin tilauksesta”, sanoo Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi. ”Hyvät levikkiluvut ovat myös lupaus tulevasta – tilaajiemme ansiosta voimme jatkossakin varmistaa riippumattoman, monipuolisen ja faktapohjaisen tiedonvälityksen.”

Kokonaislevikin kasvaessa ja digitaalisten sisältöjen lukijamäärän lisääntyessä Helsingin Sanomat voi tarjota entistä tavoittavampia ja vaikuttavampia monikanavaisia mainosratkaisuja mainostaja-asiakkailleen.