Graffititaiteilija Trama / Flow Festival 2019Graffitin Suomen mestari, graffititaiteilija Trama ja luova toimisto 358 aloittavat keskiviikkona 27-metrisen jättiseinän työstämisen Flow-festivaalin alueella Suvilahdessa. Näyttävä taidetempaus ja -teos on osa Helsingin Sanomien Hanki parempaa -markkinointikonseptia, jonka Hesari herätti henkiin toukokuussa parin kymmenen vuoden tauon jälkeen.Jättimäinen graffititeos muodostuu kolmesta eri aikakaudesta ja tyylilajista: 80-, 90-, ja 2000-luvusta.”Kasari, ysäri ja tuutauseri. Hanki-sana on isoa kasarityylistä blokkitypografiaa, parempaa on tyylitelty ysärigraffiti näyttävine varjoineen ja taustoineen ja luettavaa on modernia 2000-luvun graffitityyliä”, Trama paljastaa. Hän on itse ollut graffititaiteen ytimessä ja suunnannäyttäjänä näillä kaikilla vuosikymmenillä.Graffitin pohjaa työstetään parhaillaan Hesarin vanhoista jutuista sekä jättikokoisista tarroista, tägeistä ja nimikirjaimista. Teos on samalla sekä kunnianosoitus graffititaiteen 30-vuotiselle taipaleelle että tänä vuonna 130 vuotta täyttävälle Hesarille.”Kasarilla graffiteista puhuttiin ilkivaltana, ysärillä stop töhryille -hengessä ja myöhemmin luvallisina teoksina. Nyt puhutaan nykytaiteesta”,  358:n sisältömarkkinointistudion vetäjä  Ale Lauraéus kertoo.Kesän aikana Hesarin Hanki parempaa -kampanja on kehottanut pilke silmäkulmassa hankkimaan parempaa luettavaa, swaipattavaa, kuunneltavaa ja katsottavaa. Flow-festivaalilla on mahdollisuus hankkia parempaa puettavaa: Trama maalaa sadalle nopeimmalle HS-sovelluksen näyttäjälle uniikkeja t-paitoja sunnuntaina kello 15 alkaen graffitiseinän edessä.Hanki parempaa -mainokset ovat näkyneet maanantaista saakka osittain uusin mainoskuvin pääkaupunkiseudun katukuvan ulkomainoksissa sekä muissa markkinointikanavissa.”Jatkamme, koska Hanki parempaa -konsepti toimii juuri teetetyn tutkimuksen mukaan Hesarille erittäin hyvin. Kampanja mielletään brändiattribuuteissa älykkääksi ja oivaltavaksi, ja se herättää etenkin uteliaisuuden tunnetta”, HS:n sisältömarkkinointipäällikkö Niina Käkelä sanoo.Tutkimuksen avoimissa kommenteissa kampanjaa kuvaillaan muun muassa näin:Kekseliäs tapa narauttaa puoliuninen nykyihminen ajattelemaan, kuinka sittenkin käyttää liikaa aikaansa turhiin asioihin” sekä ”Iskulause on hyvä, koska huolellisesti selvitetylle tiedolle on nykyajan valeuutisten keskellä kysyntää ja laatumedian kannattaa tuoda tätä viestiä aktiivisesti esille”.Modernisoitu klassikkokonsepti saa uusia yllättäviä muotoja ja markkinointikanavia jatkossakin.”Uusia oivalluksia on jo muhimassa, ja esimerkiksi lähiaikoina starttaava opiskelijatilauskamppis pyörii Hanki parempaa luettavaa -haalarimerkkien ympärillä”, Käkelä vinkkaa.Hanki parempaa -työryhmä: Luovan tiimin johtaja Ale Lauraéus, art director Antti Salminen, copywriter Juhani Ylitalo, graafinen viimeistelijä HP Savolainen, ohjaaja Antti Nikunen, leikkaaja Risto Haapiainen, projektijohtaja Ellen Jabai ja tuottaja Sissi Pöyry. Helsingin Sanomista markkinointipäällikkö Niina Käkelä ja graafinen suunnittelija  Kristian Autio.