Sanoma Media Finlandin järjestämä Young Lions Finland on yksi Suomen merkittävimmistä markkinointiviestinnän kilpailuista. Kilpailulla Sanoma haluaa edistää suomalaista markkinointiviestintää sekä auttaa nuoria kykyjä pääsemään ulkomaille oppimaan ja kokeilemaan siipiään."Suurella ilolla ja kunnialle saamme jälleen kutsua Suomen parhaat nuoret tekijät kisaamaan paikoista mainonnan maailmanmestaruuskilpailuissa. Olemme tänä vuonna panostaneet entistä enemmän osallistujien sparraamiseen, jotta aitoja pärjäämismahdollisuuksia olisi voittajille myös itse pääkisassa Cannesissa. Oman kokemukseni mukaan nuori into ja rohkeus kokeilla uutta yhdistettynä kokemuksen tuomaan viisauteen on aina paras yhdistelmä. Olemme kiitollisia siitä, että olemme saaneet suomalaiset huiput mukana tuomaroimaan ja opastamaan nuoria lahjakkuuksia", sanoo Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja, B2B Sanna Kolamo.Kilpailussa kisataan viidessä sarjassa. Aiempina vuosina kisattu Cyber on nyt Digital, ja siihen voivat osallistua mainostoimistojen lisäksi myös mediatoimistojen nuoret digitaalisen markkinoinnin kyvyt. Film on tarkoitettu mainostoimistojen nuorille suunnittelijoille sekä tuotantoyhtiöille. Printissä pääsevät kisaamaan mainostoimistojen työntekijät. Media-sarja on tuttuun tapaan auki mediatoimistojen nuorille ja Marketers mainostaja-asiakkaille. Ikäraja on kaikissa kilpailusarjoissa 30 vuotta.​Print-sarjassa kilpailijat suunnittelevat kokosivun mainoksen, Filmissä tuotetaan enintään 60 sekunnin mainosfilmi, Digitalissa suunnitellaan integroitu digitaalinen kampanja, Mediassa kilpailijat tekevät asiakkaille strategian ja kampanjasuunnitelman ja Marketersissa kilpailijat ovat asiakkaan roolissa ja pääsevät suunnittelemaan tuotteen tai palvelun sekä briefin sen lanseeraamisesta.Sanoma lähettää kesäkuussa jokaisen kategorian voittajaparin Cannes Lions festivaaleille kisaamaan voitosta kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun 18.-22. kesäkuuta. Young Lions Finland -kilpailun asiakas on usein yhteiskunnallinen toimija, yleensä liitto tai järjestö. Vuoden 2018 asiakas ja brief julkaistaan kun kilpailu käynnistyy.Kilpailussa on kaksi tuomaristoa. Tuomaristojen tehtävänä on löytää vuoden 2018 parhaat suunnittelijat ja briefaajat sekä prepata heidät Cannes-kisakuntoon.Tuomaristot vuonna 2018 ovat:Print, Film ja Digital:Alexander Sneen, Markkinointijohtaja, Sinebrychoff (Puheenjohtaja)Mikko Hakkarainen, Creative Director, Partner, Miltton CreativeKasper Hildén, Lead Creative, Partner, Mirum AgencyAntero Jokinen, Founding Partner, 358Juhamatti Murtomäki, Art Director, Head of Design, N2Anu Niemonen, Senior Creative, Hasan & PartnersJyrki Poutanen, Chief Creative Officer, Partner, TBWA\HelsinkiCrista Tammela, Viestintäjohtaja, ÅlandsbankenMedia ja Marketers:Suvituuli Tuukkanen, Brändijohtaja, Veikkaus (Puheenjohtaja)Sari Haavisto, Prompter, Salomaa YhtiötErja Hyrsky, Toimitusjohtaja, UnileverSanna Partanen, COO, Ainoa ResolutionKarolus Viitala, Strategiajohtaja, Bob the RobotMikko Peltomäki, COO, GroupMAntti Nieminen, Head of Marketing, OP Financial Group"Young Lions on hieno tilaisuus päästä testaamaan taitojaan kotimaan huippuja ja mahdollisesti maailman kärkeä vastaan. Odotan näkeväni nuoruuden rohkeutta ja intoa. Tämä kisa tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden testata omaa osaamista ja kehittyä. Kannustan kaikkia nuoria suunnittelijoita osallistumaan.", Print, Film ja Digital -tuomariston puheenjohtaja Alexander Sneen kommentoi."Markkinassa on jo vuosia ollut käynnissä mielenkiintoinen muutos. Luovaa ongelmanratkaisua täytyy kyetä tekemään pöydän kaikilla puolilla ja yhtenä tiiminä. Briefaajilta ja suunnittelijoilta molemmilta odotetaan ennakkoluulotonta otetta ja kykyä lähteä pohtimaan ratkaistavaa haastetta useasta näkökulmasta. On erittäin mielenkiintoista päästä sparraamaan Suomen nuorten lupausten ajattelua ja kiteytyskykyä kohti maailmansarjan mittelöä.", Media ja Marketers -tuomariston puheenjohtaja Suvituuli Tuukkanen kommentoi.Päivämääriä:2.3.                  Rekisteröityminen Media, Marketers ja Digital -sarjaan päättyy9.–11.3.          Kilpailuviikonloppu22.3.               Print, Film ja Digital tuomarointi23.3.               Media ja Marketers tuomarointi29.3.               Shortlistojen julkistus3.5.                  Voittajien julkistus​Young Lions Finland -kilpailun yhteistyökumppaneina jatkavat Heku sekä Getty Images. Young Lions Finland -kampanjan ovat suunnittelleet viime vuoden Print-sarjassa kultaa voittaneet Aina Viukari ja Tero Karjalainen MirumiltaLisätietoja:Hanna Johde, viestintäjohtaja, Sanoma Media Finland, 040 673 8977, hanna.johde@sanoma.comYoung Lions Finland:www.ylf.fi ja www.facebook.com/younglionsfinland/