Tiedote 27.11.2018

”Vahvuuksiimme pohjaavat ja nykyiseen liiketoimintaamme kiinteästi kytkeytyvät yritysostot ovat tärkeä osa kasvustrategiaamme. Musiikki on meille luonteva alue laajentua entisestään: haluamme tarjota suomalaisille suurempia ja merkityksellisempiä viihdeilmiöitä”, kommentoi Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta.

Musiikkiyhtiö Kaiku Entertainment koostuu Kaiku Recordings ja Rähinä Records -levymerkeistä sekä Kaiku Songs -kustantamosta. Kaiku Entertainmentin liikevaihto oli viime vuonna noin miljoona euroa. Pekka Ruuska jatkaa yhtiön toimitusjohtajana, ja hänen lisäkseen myös muut nykyiset osakkaat yhtiön omistajina.

Kaiku Entertainmentin artisteja ovat muun muassa Maija Vilkkumaa, Juha Tapio, Elastinen, Laura Voutilainen ja Tuure Boelius. Kaiun nuori Erika Sirola on mukana feattaamassa DJ Robin Schultzin tuoreella Speechless-hitillä, joka on noussut soitetuimpien listalle ympäri maailman. Tunnettuja Kaiun tuottaja-kirjoittajia ovat Jurek, Tido, Rafael ja Minna Koivisto.

”Olemme Kaiussa todella innoissamme ennen kaikkea artistiemme, nykyisten ja tulevien, puolesta. Tiedämme jo aiempien vuosien yhteistyöstä, että Sanomalla on töissä erittäin innostuneita ja musiikille omistautuneita ihmisiä. Se, että mediayhtiö ja musiikkiyhtiö ovat nyt samaa perhettä, luo ainutlaatuisen pohjan artistitarinoiden rakentamiselle ja tuo suomalaiselle musiikin rakastajalle vielä monta hienoa hetkeä”, kommentoi Pekka Ruuska.

Kaiku Entertainmentistä tulee itsenäinen yksikkö Nelonen Median sisälle. Kaupan myötä Nelonen Media vahvistaa entisestään asemaansa Suomen suurimpana monikanavaisena viihdetalona. Kehittyvä ja monipuolinen viihdekattaus tarkoittaa jatkuvasti kiinnostavampia mahdollisuuksia koko toimialalle.

”On hienoa, että Kaiku on nyt osa Nelonen Mediaa. Artistimme pääsevät varmasti aivan uudella tavalla hyötymään yhteistyöstä median ja tapahtumaliiketoiminnan kanssa. On kuitenkin tärkeää sanoa, että tämä kauppa ei mitenkään muuta suhtautumistamme muita levy-yhtiöitä kohtaan. Haluamme jatkossakin tehdä monipuolisesti yhteistyötä kaikkien kanssa, ja meille on entistä tärkeämpää saada aikaan kasvua koko Suomen musiikkiteollisuudelle”, kommentoi Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.