Tiedote 17.8.2018

Nelonen Media Liven festarikesä 2018 oli menestys. Festarikävijöitä oli 29 festareilla yhteensä lähes 400 000, ja yleisöennätys rikottiin viidessä tapahtumassa: South Parkissa, Tahko Juhannuksessa, Jysärissä, Suomipop Jyväskylässä ja Kuopio Rockissa.

Festivaalien VIP-palveluiden kysyntä on selkeästi kasvussa, ja VIP-paketit myytiin loppuun useissa tapahtumissa.

”VIP-palveluista ovat yritysten lisäksi kiinnostuneet myös kuluttaja-asiakkaat, jotka haluavat nauttia festarielämyksestään kaikilla mukavuuksilla. VIP-palveluihin sisältyy useimmiten ruokatarjoilua ja sisäänpääsy erilliseen VIP-katsomoon,” Nelonen Media Liven toimitusjohtaja Anssi Nevalainen sanoo.

Keväällä tehdyn N.C.D. Productionin kaupan myötä Sanomalle siirtyi noin 30 festaria ja tapahtumaa. Lisäksi Sanoma osti alkukesästä Tikkurila Festivaalin liiketoiminnan. Festariliiketoimintaa pyörittämään perustettiin Nelonen Media Live, joka oli festareiden lisäksi mukana järjestämässä Nightwishin maailmankiertueen konserttia Lahdessa ja Popedan 40-vuotisjuhlakonserttia Tampereen Ratinan stadionilla. Uusi yhtiö liitettiin osaksi Nelonen Mediaa, ja Sanoma omistaa siitä 60 prosenttia.

”Hyvin mennyt festarikesä edesauttaa Nelonen Median tavoitetta olla Suomen suurin viihdetalo. Tulevaisuudessa pyrimme kasvattamaan liiketoimintaamme liikkuvaan kuvaan, audioon ja tapahtumiin liittyvillä toiminnoilla. Kriteerinä on kuitenkin se, että uudet kasvualueet voivat saada merkittävää tukea ja lisäkasvua Nelonen Median ja Sanoman vahvuuksista”, Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso sanoo.

Tunnetuimmat Nelonen Media Liven festarit ovat Suomipop Festivaalit Jyväskylässä ja Oulussa, Iskelmä Festivaali, Tammerfest, Himos Juhannus, RMJ Raumanmeren Juhannus, Kuopio Rock ja Tikkurila Festivaali.