Keskustelu vuoden 2018 alusta voimaan tulleesta työttömyysturvan aktiivimallista on käynyt kuumana. Valokeilassa ovat tähän asti olleet työntekijät. Oikotie haluaa korostaa myös työn teettäjien tärkeää roolia.“Aktiivimalli voi toimia vain, jos työpaikkoja on tarjolla riittävästi. Esimerkiksi keikkaluontoiset työpaikkailmoitukset ovat hajaantuneet useisiin eri kanaviin, ja niiden löytäminen on työtä kaipaavalle ollut hankalaa”, toteaa Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaa.Tästä tarpeesta Oikotie lähti yhdessä SuoraTyön kanssa kehittämään uutta keikkatyöläisille ja työllistäjille suunnattua kohtaamispaikkaa Oikotie Keikkatyöt -palvelua, joka julkaistiin viime vuonna. Työnantajien aktivointi on tärkeää, sillä työnhakijat ovat jo aktiivisia – Oikotie Keikkatyöt -palveluun on profiilinsa luonut reilussa puolessa vuodessa jo 2000 keikkatöistä kiinnostunutta työnhakijaa.“Keikkaluontoinen työ on kovassa kasvussa, mutta kunnollista markkinapaikkaa tällaiselle työlle ei ole aiemmin ollut. Tavoitteenamme on tarjota sekä työntekijöille että työn teettäjille luotettava alusta, jossa voidaan hoitaa niin työnhaku, palkkaus kuin palkanmaksukin. Toivomme voivamme merkittävästi lisätä keikkatyön määrää, kun tarjolla on palvelu, joka tekee keikkatyöstä saavutettavampaa”, Pihlajamaa kertoo.Myös työllistämistä on alettava miettiä aivan uudella tavalla.“Erityisesti kotitalouksia on rohkaistava tarjoamaan aktiivisemmin töitä. Arkisiin keikkahommiin kuten lastenhoito, pienet remontit ja lumenluonti, on tarjolla joustavia ja nopeita ratkaisuja“, Pihlajamaa toteaa.Lisätietoja antaa:Joonas PihlajamaaJohtaja, Oikotie Työpaikatp. 050 506 0665joonas.pihlajamaa@sanoma.fiSanoma Digitalin palvelut tavoittavat lähes jokaisen suomalaisen. Olemme mukana ihmisten elämän isoissa valinnoissa. Tuoteportfolioomme kuuluvat Suomen johtavat markkinapaikat asumisen, rekrytoinnin ja yleisluokitellun palveluissa, kuten Oikotie.fiHuuto.netHintaseuranta.fiAutotie.fi ja Rakentaja.fi.Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.