Jo pitkään jatkunut trendi näyttää tuoreiden kuuntelutulosten mukaan vahvistuvan: Nelonen Median kanavien osuus alle 55-vuotiaiden radionkuuntelusta kasvaa entisestään.

Nelonen Media on kiistaton markkinajohtaja, ja sen kanavilla on peräti 53,6 prosentin osuus 25–44-vuotiaiden suomalaisten kaupallisten radioiden kuuntelusta. 25–54-vuotiaiden joukossa osuus on 48 prosenttia. Molemmat luvut ovat ennätyksellisen korkeita. (Finnpanel KRT 2–4/2017)

”Meidän kanavilla mainostaja saa parhaiten haltuunsa alle 55-vuotiaiden kuulijoiden huomion. Tämä on kohderyhmä, jonka käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa mainonnalla tehokkaimmin. Jos mainostaja tavoittelee vain vanhempia, vaikkapa yli kuusikymppisiä kuluttajia, saattaa kilpailija olla parempi vaihtoehto”, radioiden johtaja Jussi Suvanto sanoo.

Suomen suosituin ja kuunnelluin kaupallinen radiokanava on Nelonen Median Radio Suomipop, jolla on 1,225 miljoonaa uskollista kuuntelijaa (väestö 9+). Mainostajille tärkeimmissä kohderyhmissä 25–44- ja 25–54-vuotiaat ero seuraavaksi kuunnelluimpaan kanavaan on valtava.