Metro muuttuu 16.11. alkaen HS Metroksi. Samalla HS Metro korvaa pääkaupunkiseudulla kotitalouksiin jaettavan HS Mestan.

”HS Metrossa yhdistyvät Hesarin vahva uutisjournalismi ja Metron asenne. HS Metro tavoittaa pääkaupunkiseudun asukkaat tehokkaasti joka arkiaamu metrossa, paikallisjunassa, bussissa, ratikassa ja jakelupisteillä”, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.

Arkisin HS Metroa jaetaan liikennevälineissä ja jakelupisteissä kuten nykyisinkin. Torstaisin HS Metro jaetaan pääkaupunkiseudulla 160 000 talouteen, joihin ei ole tilattu Helsingin Sanomia. Tämä jakelu alkaa 17.11.

Torstain HS Metrossa on tarjolla uutisten ohella muun muassa ruokaan, asumiseen ja autoiluun liittyvää sisältöä. Myös muina viikonpäivinä HS Metrossa on teemoitettua sisältöä nykyistä enemmän.

”Metrossa hyvin toimineet kokonaisuudet säilytetään ja niitä täydennetään muun muassa HS:n alueellisilla uutisilla ja lifestyle-sisällöllä. HS:n ja uuden HS Metron tavoittavuus pääkaupunkiseudulla on ylivoimainen. Lehdet tavoittavat pääkaupunkiseudulla yhteensä 507 000 lukijaa”, Niemi toteaa.

”Paikallinen sisältö on sanomalehden lukijoille yhä tärkeämpää. Pääkaupunkiseudulla rakennetaan enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Länsimetro muuttaa koko alueen dynamiikkaa. Tämän kehityksen raportointi kunnallisvaalien lähestyessä on HS:n tärkeimpiä sisältöhankkeita lähiaikoina. Tämä näkyy HS Metrossa, mutta ennen muuta Helsingin Sanomien tilaajille kaikissa kanavissa”, Niemi jatkaa.

Uudistuksen yhteydessä HS:n ja HS Metron mainosratkaisut yhdistyvät pääkaupunkiseudun tehokkaimmaksi kokonaisuudeksi. Ostaminen on yhtenäisten mainosratkaisujen myötä entistä helpompaa.

Metroa on tuotettu Helsingin Sanomien toimituksessa vuodesta 2012.

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977

Helsingin Sanomat tavoittaa eri kanaviensa kautta 2,2 miljoonaa suomalaista joka viikko. Helsingin Sanomiin kuuluu päivälehden lisäksi mm. Kuukausiliite, HS.fi, Nyt.fi, Teema, HS-kirjat ja HSTV. Hesari tarjoaa maailmanluokan journalismia kaikissa kanavissaan.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.