Nelosen osuus kaupallisten kanavien katselusta on kasvanut jo kolme kuukautta peräjälkeen 10–44-vuotiaiden joukossa, tammikuussa osuus kasvoi peräti 30 prosenttia verrattuna samaan ajanjaksoon vuotta aiemmin.

Kaupallisesti tärkeimmässä 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä Nelonen kilpailee kaupallisten kanavien ykköspaikasta MTV3:n kanssa. Nelosen kaupallinen katseluosuus kohderyhmässä oli tammikuussa 19,3 prosenttia ja MTV3:n 22,7.

”Uskomme vahvasti kotimaiseen persoonavetoiseen ohjelmistoon, ja se vetääkin tällä hetkellä katsojia todella hienosti. On myös ilahduttavaa, että pystymme samaan aikaan kasvattamaan Ruudun ja Nelosen katsomista. Kasvumme veturina ovat olleet kotimaiset menestysohjelmat, The Voice of Finland ja Haluatko miljonääriksi, jotka molemmat jatkuvat pitkälle kevääseen. Keväällä lanseerattavien uusien ohjelmien myötä olen vakuuttunut siitä, että kasvuputki sen kun jatkuu”, Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso sanoo.

Suomen suosituin tv-viihdeshow Haluatko miljonääriksi pesi lauantain katsojakisassa MTV3:n Saturday Night Liven. Jaajo Linnonmaan luotsaama koko kansan suosikkiohjelma Haluatko miljonääriksi on tavoittanut lauantaisin yli miljoona suomalaista, keskikatsojamäärä on ollut 967 000. Myös The Voice of Finland tavoittaa miljoonaluokan yleisön keskikatsojamäärän ollessa 688 000.

Nelosen seuraavat isot lanseeraukset ovat maaliskuussa nähtävän Mustat lesket -sarjan uudet jaksot sekä huhtikuussa alkava Supertähdet, jossa Teemu Selänne isännöi kotonaan Kaliforniassa Marcus Grönholmin, Kiira Korven, Jarkko Niemisen, Kalle Palanderin ja Mikä Häkkisen päiviä.