FM, Niina Käkelä, 36, on nimitetty Helsingin Sanomien Audience Engagement Manageriksi (sisältömarkkinointipäällikkö). Hänen vastuullaan on HS:n sisältö- ja juttumarkkinoinnin kokonaisuus ja sen kehittäminen. 

Käkelä tulee Helsingin Sanomiin Nelonen Mediasta, missä hän on työskennellyt PR & Press -tiimin vetäjänä, ja kehittänyt Nelonen Median ohjelmatiedotusta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. uutispäällikkönä Ilta-Sanomissa. 

Työnkuvaan kuuluu olennaisena osana HS:n näkyvyyden ja kiinnostavuuden kasvattaminen muun muassa sosiaalisessa mediassa. 

"Niinalla on mainio yhdistelmä markkinoinnillisuutta ja journalistista ymmärrystä sekä uusien markkinointikanavien kokemusta", liiketoimintajohtaja Petteri Putkiranta toteaa.

"HS on jatkuvasti päivittyvä, mukana aina kulkeva aarrearkku: juttujen monipuolisuus ja laatu on aivan omaa luokkaansa taustoineen, kuvineen, grafiikoineen ja videoineen. Audience engagementiin panostaminen HS:ssa takaa sen, että sisällöt feature-jutuista nettiliveihin ja muihin päivittäisiin uutissisältöihin saavat ansaitsemansa näkyvyyden", Käkelä sanoo.