Matkaopas uudistuu palvelemaan entistä laajempaa kohderyhmää ja ottaa erityisesti huomioon aktiivisesti reissaavat 55-plussat. Suomen suurin matkailulehti vie lukijansa niin elämyksellisille kaukomatkoille, trendikkäille kaupunkilomille kuin yllättäviin kotimaan kohteisiinkin.

Uudistunut Matkaopas on aiempaa monipuolisempi: joka numerossa on elämyksellisiä kaukokohteita, hyvän olon liikuntamatkoja ja vinkkejä viikonloppumatkailijalle. Lehdessä on aina 16-sivuinen kaupunkiopas, johon on koottu kolmen ajankohtaisen kaupungin valikoidut ruokapaikat, yllättävät nähtävyydet ja parhaat vinkit. Uudistuksen myötä lehden sisältöä on laajennettu palvelemaan myös matkailuun ja omaan hyvinvointiinsa satsaavaa yli 55-vuotiaiden kohderyhmää, jolla on sekä kulutuskykyä että omaa aikaa.

”Matkailu on megatrendi ja yksi harvoista taloudenaloista, jotka ovat globaalisti kasvussa. Matkailijoiden joukko on entistä kirjavampi. On reppu selässä kaukokohteita koluavia seikkailijoita, eri puolille maailmaa lentäviä aktiivimatkailijoita kuin myös kerran vuodessa rantalomalle suuntaavia. Kasvava matkailumuoto on kolmen sukupolven lomat, joiden suunnittelussa on sovitettava yhteen monenlaisia tarpeita”, päätoimittaja Riitta Korhonen kertoo.
 
Matkaoppaan sivuilla aukeaa matkailun kaikki kulmat. Sisällössä on huomioitu kiinnostavat ihmiset, maailman maut, historia ja kulttuuri kuin myös luonto sekä shoppailu.
 
”Matkaopas on tunnettu ja arvostettu brändi, jota vahvistamme nyt tarjoamalla uusia löytöjä ja kohtaamisia. Matkailulehden tehtävä on olla matkaseuraa niillekin, jotka reissaavat vain nojatuolista käsin. Yksi vahvuuksistamme on se, että oppainamme toimivat maailmalla asuvat ja paljon reissaavat suomalaiset”, Riitta Korhonen sanoo.
 
Matkaoppaan lisäksi Sanoma Lifestyle on juuri uudistanut menestyslehti Sportin, joka nousi viime vuonna liikuntalehtien markkinajohtajaksi. Myös Glorian Ruoka & Viini ja Gloria päivittyvät tämän vuoden aikana palvelemaan entistä paremmin lukijoidensa ja mainostajien tarpeita ja odotuksia.
 
”Kehitämme jatkuvasti aikakauslehtiämme, sillä uskomme, että printillä on tulevaisuudessakin ainutlaatuinen rooli ydinkohderyhmiemme ja sisältöjemme ympärille muodostuneiden yhteisöjen palvelemisessa ja sitouttamisessa. Samalla laajennamme tuote- ja palveluvalikoimaamme erityisesti digitaalisiin kanaviin, joiden välityksellä voimme olla entistä tiiviimmin osa kohderyhmiemme elämää”, Sanoma Lifestylen liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.
 
Ensimmäinen uudistunut lehti ilmestyy 11.3. Matkaopas ilmestyy kuusi kertaa vuodessa.
 
 
Lisätietoja antaa päätoimittaja Riitta Korhonen, puh. 09-120 5415
 

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.