Tiedote 24.11.2015

Joulukuun Glorian kannessa poseeraa Cheek eli Jare Tiihonen. Suomiräpin kruunaamaton kuningas on ensimmäinen mies, joka on raivannut tiensä Glorian kanteen – yksin.

Glorian kannessa on perinteisesti aina ollut nainen – joko julkisuuden henkilö tai malli. Miehiä Suomen johtavan muoti- ja lifestyle-lehden kannessa on nähty tähän asti vain seuralaisen roolissa.

Marraskuun 25. päivänä ilmestyvässä Glorian joulunumerossa kannen valtaa ensimmäistä kertaa yksin mies. Kyseessä on suomalaisen popmusiikin supertähti Cheek eli Jare Henrik Tiihonen. Essi Myllyojan tekemän haastattelun Hollywood-glamouria tihkuvissa kuvissa Cheek esittelee juhlakauden muotia yhdessä ukrainalaisen mallin Alinan kanssa. Kuvat on ottanut Jonas Lundqvist ja stailannut Anna Komonen.

”Maailmallakaan miehet eivät helposti pääse yksinään naistenlehtien kanteen – yksi harvoista poikkeuksista on Elle UK:n kannessa vuonna 2012 poseerannut David Beckham tai Saksan Voguen kannessa vuonna 2008 ollut Daniel Craig. Gloria uudistuu ensi vuoden alussa, ja ennen tätä päätimme hieman irrotella. Päädyimme Jareen, koska hän on yksi tyylikkäimmistä suomalaisista populaarimusiikin tähdistä, koska hän herättää suuria tunteita ja koska hän on tähtistatukseltaan tällä hetkellä myös aika lailla omassa liigassaan”, päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kertoo.

"Olen aina koettanut tehdä hommia tyylikkäästi. On imartelevaa, että muotijengi Suomessa on antanut minulle tunnustusta siitä. On suuri kunnia olla ensimmäinen mies Glorian kannessa ja on siistiä, että perinteikäs lehti uskalsi kokeilla tällaista", Jare Tiihonen kommentoi.

Kuuden aukeaman jutussa Cheek käy läpi vaiheita, joiden kautta hän on noussut nykyiseen asemaansa ehkä Suomen tunnetuimpana ja varmasti eniten tunteita herättävänä artistina.

Gloria uudistuu helmikuun numerossa, joka ilmestyy 28.1.2016. Suomen hohdokkaimmasta lifestylemediasta tulee entistäkin upeampi, tyylikkäämpi ja monipuolisempi, mutta myös rakkaudellisempi.

”Tärkeä tehtävämme on tuoda ihmisten elämään iloa ja kauneutta – joie de vivreä”, Saila-Mari Kohtala valottaa.

Lisätiedot
Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

Sanoma Lifestyle – yhdessä tehty, jaettu ja koettu. Sanoma Lifestyle tuo yhteen suomalaiset naiset, perheet ja 55-plussat kauneuden, muodin, vanhemmuuden, hyvinvoinnin, ruoan ja ajankohtaisten puheenaiheiden ääreen. Olemme vaikuttavien mediakokonaisuuksien edelläkävijä ja rakennamme rakastettujen brändiemme ympärille yhteisöjä, palveluita, tapahtumia ja kaupallisia ratkaisuja. Olemme ylivoimainen väylä ydinkohderyhmiemme elämänvaiheisiin; tavoitamme kaksi miljoonaa suomalaista, joista puolitoista miljoonaa on naisia.