Päivi Virkkunen on nimitetty Suomen suurimman terveyslehden Hyvän Terveyden ja uudistuneen treenilehti Sportin päätoimittajaksi.

Päivi Virkkunen (40) siirtyy Hyvän Terveyden ja Sportin johtoon lehtien toimituspäällikön paikalta. Hän on työskennellyt aiemmin Me Naisissa ja Helsingin Sanomissa.

Päivi Virkkunen aloittaa lehtien päätoimittajana välittömästi. Hyvä Terveys on Suomen suurin terveyslehti, joka yhdistää tiedon, tunteen ja hyvän olon. Lehden taustayhteisöjä ovat muun muassa Suomalainen Lääkäriseura Duodecim ja Tieteen tiedotus. Lehti tavoittaa 466 000 suomalaista. Uudistuneen treenilehti Sportin lukijamäärä on 145 000. (KMT 2015)

”Hyvinvointi, terveys ja liikunta ovat edelleen megatrendejä. Vastikään julkaisemamme Hyvinvoinnin tulevaisuus -tutkimuksen mukaan kaksi kolmesta suomalaisesta haluaa parantaa hyvinvointiaan, ja tähän tarpeeseen Hyvä Terveys ja Sport tarjoavat tutkittua tietoa ja käytännönläheisiä ratkaisuja. On upeaa päästä tekemään sisältöjä kasvavalle lukijakunnalle, joka janoaa koko ajan uutta inspiraatiota”, Päivi Virkkunen sanoo.

”Hyvinvointi on tärkeä osa ydinkohderyhmiemme – naisten, perheiden ja yli 55-vuotiaiden suomalaisten – elämää ja monikanavaisten lifestylesisältöjemme tarjontaa. Päivin johdolla jatkamme sekä Hyvän Terveyden että Sportin kehittämistä”, Sanoma Lifestylen liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila toteaa.

Hyvä Terveys ja Sport -lehtien nykyinen päätoimittaja Taina Risto on irtisanoutunut Sanoman palveluksesta. Hän jatkaa projektitehtävissä helmikuun puoliväliin saakka.

Lisätiedot
Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

Sanoma Lifestyle – yhdessä tehty, jaettu ja koettu. Sanoma Lifestyle tuo yhteen suomalaiset naiset, perheet ja 55-plussat kauneuden, muodin, vanhemmuuden, hyvinvoinnin, ruoan ja ajankohtaisten puheenaiheiden ääreen. Olemme vaikuttavien mediakokonaisuuksien edelläkävijä ja rakennamme rakastettujen brändiemme ympärille yhteisöjä, palveluita, tapahtumia ja kaupallisia ratkaisuja. Olemme ylivoimainen väylä ydinkohderyhmiemme elämänvaiheisiin; tavoitamme kaksi miljoonaa suomalaista, joista puolitoista miljoonaa on naisia.