Muoti- ja kotoilublogeistaan tunnettu suosikkibloggari Nelliina liittyy ensi vuoden alussa Suomen suurimman naistenlehden Kodin Kuvalehden blogiyhteisöön. Entistä vahvempi yhteisöllisyys on vetänyt Kodin Kuvalehden uusitun verkkopalvelun kovaan kasvuun – lukijat voivat perustaa saitille esimerkiksi omia blogejaan.

Kodinkuvalehti.fi teki kävijäennätyksensä viikolla 39, kun sivustolla vieraili 271 000 eri kävijää, jotka latasivat sivuja lähes 600 000 kertaa (TNS Metrix). Kävijämäärien kasvun takana ovat sekä vahvat toimitukselliset sisällöt että uudistuneen sivuston mahdollistama monipuolinen yhteisöllisyys. Palvelussa on esimerkiksi lähes 70 lukijoiden omaa blogia, minkä lisäksi kävijät voivat esimerkiksi jakaa saitilla kuvia ja osallistua keskusteluihin.
 
”Suomalaisilla on entistä suurempi tarve merkityksellisille sisällöille myös digitaalisessa muodossa. Kävijäennätyksemme taustalla oli yksinäisyysteemamme, ja koskettavimpia tarinoitamme on jaettu sosiaalisessa mediassa jopa yli 100 000 kertaa. Myös mahdollisuus osallistua ja tehdä omaa sisältöä koukuttaa ja sitouttaa nettikävijöitä”, päätoimittaja Minna McGill sanoo.
 
Ensi vuoden alussa Kodin Kuvalehden blogiyhteisö vahvistuu Allerilta siirtyvällä Nelliinalla eli Niina Tapojärvellä, joka tunnetaan huippusuosituista Nelliinan vaatehuone- ja Nelliinan puutalo -blogeistaan. Kodin Kuvalehdessä blogit yhdistyvät uudeksi Nelliina-blogiksi.
 
"Iso osa lukijoistani on 25–34-vuotiaita. Nuoremmat seuraavat blogiani tyylin vuoksi. Vanhemmat ovat kiinnostuneita muun muassa remontti- ja perheasioista, mutta myös he hakevat blogistani inspiraatiota omaan pukeutumiseensa ja tyyliin. Uskon, että yhdistämällä nykyiset blogini voin entistä paremmin palvella nykyisiä seuraajiani ja löytää myös paljon uusia lukijoita", Niina Tapojärvi sanoo.
 
Kodin Kuvalehti on Suomen suurin naistenlehti. Se tavoittaa eri kanavissaan 465 000 suomalaista (KMT syksy2014/kevät 2015).
 
 
Lisätiedot
Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977
 
Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.
 
Sanoma Lifestyle – yhdessä tehty, jaettu ja koettu. Sanoma Lifestyle tuo yhteen suomalaiset naiset, perheet ja 55-plussat kauneuden, muodin, vanhemmuuden, hyvinvoinnin, ruoan ja ajankohtaisten puheenaiheiden ääreen. Olemme vaikuttavien mediakokonaisuuksien edelläkävijä ja rakennamme rakastettujen brändiemme ympärille yhteisöjä, palveluita, tapahtumia ja kaupallisia ratkaisuja. Olemme ylivoimainen väylä ydinkohderyhmiemme elämänvaiheisiin; tavoitamme kaksi miljoonaa suomalaista, joista puolitoista miljoonaa on naisia.