Nelonen Media tuo huippusuositun Ruutu-palvelunsa kolmanneksi liiketoiminta-alueeksi televisio- ja radioliiketoimintojen rinnalle. Samalla Ruudun asemaa vahvistetaan uusilla nimityksillä. Liiketoiminnan johtoon astuu Jenni Nummela.

”Television katselu on siirtymässä entistä vahvemmin verkkoon ja Video-on-Demand-palveluiden pariin. Nelonen median Ruutu on johtava kaupallinen toimija Suomessa, ja tulevaisuudessa sen merkitys on meille strategisestikin entistä tärkeämpi. Palvelu on tuotu nykyiseen asemaansa vuosikausien määrätietoisella kehittämisellä, ja sen nostaminen omaksi liiketoiminta-alueekseen on tälle luontevaa jatkoa”, sanoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

Ruutu-palvelua vahvistetaan uusilla nimityksillä. Ruutu-liiketoiminnan johdossa aloittaa Jenni Nummela, joka on aiemmin toiminut Liv-kanavan kanavapäällikkönä. Nummela jatkaa myös Nelonen Median strategiavastuussa.

”Yhä useammat ihmiset haluavat valita itse ajan, paikan ja laitteet joilla nauttia televisiosisällöistä. Palvelun kehityksessä katse on jatkossakin tukevasti tulevaisuudessa”, Jenni Nummela lupaa.

Ruudun sisältövastuun ottaa Anne Nokelainen, joka jatkaa myös nykyisissä tehtävissään Nelonen Media ohjelmahankintojen vetäjänä ja Heron kanavapäällikkönä.

”Ruudussa huikeat kotimaiset sisältömme ovat katsottavissa jo ennen TV-esitystä ja joustavasti silloin, kun se katsojalle parhaiten sopii. Lisäksi Ruudun sisältöjä vahvistetaan heti alkuvuodesta tuomalla palveluun kiinnostavia uusia draamasarjoja, lasten suosikkisisältöjä ja joka viikko uusi leffa”, Nokelainen sanoo.

Nelonen Mediassa Mikko Bergman siirtyy Ruutu-tiimiin kehittämään erityisesti palvelun tavoittavuutta. Online- ja kehitystiimin vetäjä Antti Pyysalo raportoi jatkossa Jenni Nummelalle ja vastaa edelleen Ruutu-alustan ja Nelonen Median muiden online-palveluiden teknisestä kehittämisestä.

Ruutu-palvelu ja sen alusta muodostavat kantavan osan Ruutu-verkostossa, joka hyödyntää kaikkien Sanoman kotimaisten videosisältöjen tuomia mahdollisuuksia. Verkoston kautta mainostajat voivat tavoittaa valtaosan suomalaisista netinkäyttäjistä joka kuukausi.