Lehdistötiedote 16.5.2014

MyCosmo-palvelu on palkittu parhaana digitaalisena innovaationa Hearst Magazines Internationalin järjestämässä konferenssissa Buenos Airesissa. Elokuussa verkossa avautunut MyCosmo on lajissaan ainutlaatuinen bloggazine – netissä ilmestyvä lehti, jota tekevät yhdessä bloggaajat, lukijat, toimitus ja kaupalliset kumppanit.
 
MyCosmo palkittiin Hearst Magazines Internationalin järjestämässä Cosmic-konferenssissa, joka kokoaa Cosmopolitanin – yhden maailman suosituimman ja tunnetuimman aikakauslehtibrändin – päätoimittajat yhteen joka toinen vuosi. Tällä kertaa konferenssi järjestettiin Buenos Airesissa Argentiinassa.

Sanoma Media Finlandin kehittämä MyCosmo palkittiin Cosmic-konferenssissa parhaana digitaalisena innovaationa. Muita palkintokategorioita olivat muun muassa paras digitaalinen presenssi, vuoden kustantaja ja vuoden päätoimittaja. Perusteluissaan Hearst Magazines Internationalin toimitusjohtaja Duncan Edwards totesi, että MyCosmo yhdistää ainutlaatuisella ja Cosmon kohderyhmää kiinnostavalla tavalla toimituksen ja palvelun käyttäjien tuottaman sisällön, bloggaajat sekä kaupalliset kumppanuudet. Palkinnon vastaanotti Suomen Cosmopolitanin päätoimittaja Miina Lange.

“Haastoin Suomen Cosmopolitanin kaksi vuotta sitten Madridissa miettimään, kuinka lukijat otetaan uudella tavalla haltuun. Päätoimittaja Miina Lange otti haasteen vastaan ainutlaatuisella tavalla, joka nyt innostaa meitä muita”, Duncan Edwards totesi palkintogaalassa.

MyCosmo tarjoaa Cosmopolitanin toimituksen, bloggareiden, lukijoiden ja kaupallisten kumppaneiden tuottaman sisällön yhdessä houkuttelevassa paketissa osoitteessa mycosmo.fi. Muista blogisaiteista palvelu eroaa siinä, että se on toimitettu kokonaisuus, ei pelkkä blogiportaali. MyCosmo.fi-sivustolla käy viikoittain noin 80 000–90 000 eri kävijää.

”Olen ylpeä ja otettu kovassa seurassa saadusta palkinnosta. Se kertoo, että olemme Suomessa onnistuneet luomaan palvelun, joka puhuttelee vaikeasti tavoitettavaa nuorten naisten kohderyhmää ja josta maailman muut Cosmopolitanit haluavat ottaa oppia”, päätoimittaja Miina Lange kertoo.

Sanoma Media Finlandin viime vuonna lanseeraamat Me Naiset Joka päivä -konsepti ja Aku Ankka Lataamo valittiin aiemmin tänä vuonna mukaan kansainvälisen aikakauslehtiliitto FIPPin vuoden 2014 innovaatioraporttiin käänteentekevinä aikakauslehti-innovaatioina.

”Monikanavaistamme brändiemme tarjontaa vauhdikkaasti voidaksemme tuoda niiden sisällöt entistä tiivimmin osaksi suomalaisten jokapäiväistä elämää. Saamamme tunnustukset ja uusien palveluiden lupaava startti kertovat, että olemme onnistuneet kehittämään edelläkävijäratkaisuja, joiden ansiosta monista sisällöistämme voi nyt nauttia uusilla tavoilla milloin ja missä vain”, Magazine Media -liiketoimintayksikön liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.
 
Lisätiedot
päätoimittaja
Miina Lange
Cosmopolitan
puh. 040 524 4364
 
Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin. Yli 200 brändiämme ja palveluamme tavoittavat päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Tänäänkin yli neljä miljoonaa suomalaista viettää yhteensä 3,6 miljoonaa tuntia medioidemme parissa.
 
Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.