Sanoma Media Finland tuo jälleen markkinoille uusia hyvinvoinnin ja terveyden sisältöpalveluja. Suomen suosituin laihdutuspalvelu Kiloklubi.fi kannustaa jäseniään nyt myös mobiilisti ja uutuussovellus Mun Treenari haastaa parantamaan elämäntapoja yksi kerrallaan.

Kiloklubi.fi on ollut jo vuosia Suomen suurin laihdutuspalvelu: sillä on noin 200 000 jäsentä, ja sen ilmaisessa verkkopalvelussa vierailee joka viikko 30 000–40 000 painonhallinnasta kiinnostunutta eri kävijää. Kiloklubin painonhallintaohjelma perustuu kansainväliseen, tieteelliseen laihdutustutkimukseen, ja se on rakennettu yhteistyössä muun muassa ravitsemusasiantuntija Patrik Borgin kanssa.

 
Nyt Kiloklubin tarjonta laajenee uudella maksullisella mobiilipalvelulla, Kiloklubi Premiumilla. Sen avulla käyttäjä voi vaivattomasti päivittää ruokapäiväkirjaa, tarkistaa kalorimääriä, tallentaa liikuntasuorituksiaan tai seurata painonsa sekä mittojensa kehitystä. Kiloklubi Premium on toteutettu mobiilisivustona, joka toimii kaikissa matkapuhelimissa. Mobiilisivusto löytyy osoitteesta kiloklubi.fi.
 
”Yhdeksän kymmenestä jäsenestämme suosittelee Kiloklubia, ja uusi mobiilipalvelumme tekee omatoimisesta painonhallinnasta entistäkin helpompaa. Kiloklubin suosio perustuu sen laadukkaaseen ja luotettavaan ohjelmaan, jota noudattamalla pääsee pysyviin tuloksiin. Muun muassa liikunta- ja ravitsemusalan ammattilaiset käyttävät Kiloklubia työvälineenä”, projektipäällikkö Liina Putkonen sanoo.
 
Mun Treenari on aivan uudenlainen hyvinvoinnin palvelu – personal trainer omassa taskussa. Palvelu perustuu haasteisiin, joiden avulla voi parantaa elämänlaatuaan osa-alue kerrallaan ohjatusti, ammattilaisten ohjeiden turvin. Mun Treenari auttaa käyttäjänsä alkuun kunto- ja elämäntapatesteillä ja kannustaa kohti valittua tavoitetta päivittäisillä tehtävillä ja myöhemmin myös tsemppiviesteillä. Mun Treenarin avulla voi myös seurata muun muassa unen määrää ja painon kehitystä.
 
Ensimmäisessä, lähiaikoina lanseerattavassa vaiheessa Mun Treenari haastaa liikkumaan, laihtumaan ja hoitamaan selän kuntoa. Mun Treenari on toteutettu sovelluksena, joka toimii Apple- ja Android-laitteissa.
 
”MunTreenari on virtuaalikaveri, joka antaa käyttäjälleen tehtäviä päivittäin, jotta into elämänmuutokseen ei unohdu tai laannu. Tehtävät ovat kotimaisten liikunnan- ja ravitsemusalan ammattilaisten suunnittelemia ja niiden taustalla on tavoite saada käyttäjä pysyvästi parantamaan elämänlaatuaan”, Liina Putkonen kertoo.
 
Terveys ja hyvinvointi ovat yksi Sanoma Media Finlandin aikakaus- ja lifestyle-sisältöihin keskittyvän Magazine Media -liiketoimintayksikön strategisista teema-alueista, joiden ympärille rakennetaan monikanavaista tuotevalikoimaa. Uusilla digipalveluilla Magazine Media tarjoaa ydinkohderyhmilleen entistä henkilökohtaisempia ja vuorovaikutteisia palveluja. Magazine Median hyvinvointi- ja terveyssisältöjen selkärangan muodostavat tunnetut ja luotetut hyvinvointibrändit Hyvä Terveys ja Me Naiset Sport. Kesäkuussa lanseerattu uutuuslehti ET Terveys on saavuttanut lyhyessä ajassa vankan aseman oman, hyvinvointiin panostavan kohderyhmänsä keskuudessa.
 
”Haluamme tarjota hyvinvoinnin sisältöjä ja palveluja kaikille ydinkohderyhmillemme eli naisille, perheille ja 55+ -suomalaisille. Uudet digipalvelut ovat tärkeä osa tätä kokonaisuutta ja kasvuun tähtäävää strategiaamme. Kohderyhmien erityistarpeisiin perustuva uusi lähestymistapamme on osoittanut voimansa esimerkiksi ET Terveyden kohdalla, jonka suosio on ylittänyt kaikki odotuksemme”, Magazine Median liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila kertoo.
 
 
Lisätietoja antaa

Kaisa Ala-Laurila
liiketoimintajohtaja
p. 09-120 5100

Kiloklubi.fi
Kiloklubi Facebookissa
Muntreenari.fi
Mun Treenari Facebookissa




Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin. Yli sata brändiämme ja palveluamme tavoittavat päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Tänäänkin yli neljä miljoonaa suomalaista viettää yhteensä 3,6 miljoonaa tuntia medioidemme parissa.
 
Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.