Lehdistötiedote 11.3.2014

Sanoma Media Finland tuo alkuvuoden aikana markkinoille monipuolisten ruokasisältöjensä ympärille rakennetun mediakokonaisuuden. Hyvän ruoan ystävät pääsevät pian nauttimaan niin sosiaalisesta keittokirjasta kuin tabletti- ja sesonkilehdistäkin. Yleisö pääsee myös osallistumaan sisältöjen tekemiseen ja jakamiseen.


Ruokateemaan liittyvät lanseeraukset käynnistyvät Glorian Ruoka & Viinin sadannen numeron ilmestyessä 10. huhtikuuta. Yhtä aikaa juhlanumeron kanssa markkinoille tulee Suomen arvostetuimman ja trendikkäimmän ruokalehden tablettiversio, jossa on mukana runsaasti rikastettua ekstrasisältöä. Glorian Ruoka & Viiniä voi tablettilehden ansiosta lukea nyt aiempaa useammin, sillä digitaalinen versio ilmestyy kuukausittain, printtilehti kahdeksan kertaa vuodessa.

”Lukijoillamme on hinkuva diginälkä. Tablettilehdellä voimme palvella joustavasti monenlaisia tarpeita. Sen avulla voi nauttia tinkimättömällä ammattitaidolla tehdyistä jutuistamme ja upeista ruokakuvistamme, mutta myös helpottaa arkea esimerkiksi tarkastamalla ostoslistan suoraan älypuhelimen ruudulta kaupan hyllyjen välissä”, Glorian Ruoka & Viinin päätoimittaja Sanna Maskulin sanoo.

Huhtikuussa starttaa myös mobiilivetoinen freemium-palvelu Soppa365. Palvelun ainutlaatuinen ydin on sosiaalinen keittokirja, jonka avulla käyttäjät voivat tallentaa ja jakaa omia reseptejään, ruokakuviaan ja kokemuksiaan. Konseptiin kuuluvat myös Soppa365-teemalehdet, joiden tekemiseen palvelun käyttäjät voivat osallistua. Jokaisella numerolla on oma, sesonkiin sopiva teemansa. Ensimmäinen, toukokuun lopussa ilmestyvä numero antaa vinkit kesän grillikauteen.

”Soppa365 erottuu monipuolisella yhteisöllisyydellään ja maan parhaiden ruokajournalistien tekemällä huippusisällöllä. Haluamme tehdä uudesta palvelusta myös Suomen johtavan ruokapuheenaihemedian. Innostava ja houkutteleva palvelu viihdyttää käyttäjiään uusimmilla ilmiöillä ja tuoreimmilla ruokauutisilla Suomesta ja maailmalta”, ruokakokonaisuuden sisällöistä vastaava Hanna Jensen lupaa.

Sanoman viime vuonna tekemän Ruoan ja juoman tulevaisuus -tutkimuksen mukaan yli 60 prosenttia suomalaisista pitää tärkeänä sitä, että he ovat hyviä ruoanlaitossa. Joka kolmas suomalainen myöntää kertovansa itsestään ruokavalinnoillaan iästä riippumatta. Nuorista puolestaan joka toiselle on selvää, että ruokavaliot kertovat jotakin ihmisestä. Tutkimuksen mukaan yleisimpiä ruokapuheenaiheita ovat reseptit, terveellisyys, maku ja hinta.

”Haluamme palvella suomalaisten muuttuvia tarpeita tuomalla sisältömme niihin kanaviin, joissa kohderyhmämme viihtyvät. Uusien jakelutapojen ansiosta voimme paketoida sisältöjämme aivan uudenlaisiksi tuotteiksi ja palveluiksi, joita voi käyttää missä ja milloin vain. Ruoka on yksi monista teema-alueista, joissa meillä on sekä alan parasta osaamista että huipputason sisältöjä”, Magazine Median liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila kertoo.

Uusien ruokapalveluiden sisällöt tehdään Magazine Median ruokatoimituksessa. Vuoden alussa perustettu kymmenhenkinen teematoimitus kokosi Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan ruokaosaajat yhdeksi iskujoukoksi, joka tuottaa sisältöjä niin aikakauslehtiin kuin digitaalisiin kanaviinkin.

Soppa365 somessa
Facebook
Instagram, soppa365
Twitter, #soppa365
    

Lisätiedot
ruokakokonaisuuden sisältövastaava
Hanna Jensen
Magazine Media
Puh. 040 556 1196

päätoimittaja
Sanna Maskulin
Glorian Ruoka & Viini
Puh. 09 120 5117

liiketoimintajohtaja
Kaisa Ala-Laurila
Magazine Media
Puh. 09 120 5100

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin. Yli 200 brändiämme ja palveluamme tavoittavat päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Tänäänkin yli neljä miljoonaa suomalaista viettää yhteensä 3,6 miljoonaa tuntia medioidemme parissa.

Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.