Sanoma Media Finlandin uusi Kuluttajamyynti ja asiakkuudet -toiminto käynnistyy 1. kesäkuuta, jolloin Suomen suurimman mediayhtiön kaikki nykyiset kuluttajamyyntiyksiköt yhdistyvät. Uusi organisaatio tarjoaa suomalaisille keskitetysti ja kohdennetusti Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien, Kids Median, Magazine Median ja Nelonen Median yli 200 mediatuotetta ja -palvelua. Sen palveluksessa on yli 400 henkilöä, joista yli 150 toimii asiakaspalvelussa ja noin 180 puhelinmyynnissä. Kuluttajatuotot muodostivat viime vuonna noin puolet Sanoman Suomen-mediatoimintojen yhteenlasketusta liikevaihdosta.

Kuluttajamyynti ja asiakkuudet -toiminnosta vastaa johtaja Niina Ryynänen, joka siirtyi Sanoma Media Finlandiin Ruokakeskon markkinointijohtajan paikalta helmikuun alussa.

”Lähes neljä miljoonaa suomalaista käyttää päivittäin Sanoman tuotteiden parissa yhteensä yli 3,6 miljoonaa tuntia. Tämä antaa meille erinomaisen lähtökohdan kasvattaa maksavien asiakkaidemme määrää entisestään esimerkiksi lisäämällä tuotteidemme ristiinmarkkinointia ja luomalla aivan uudenlaisia tuotepaketointeja, jotka perustuvat ainutlaatuisen laajaan media- ja palveluvalikoimaamme. Tavoitteemme on kasvattaa Sanoman osuutta niin kuluttajien mediankäytöstä”, Niina Ryynänen sanoo.

Kuluttajamyynti ja asiakkuudet -toiminto jakautuu neljään erikoisosaamisten ympärille rakentuvaan ryhmään. Kaupallisesta kehityksestä ja konsepteista vastaa johtaja Jarkko Kyttänen, jolla on vastaava rooli myös Mediamyynti ja ratkaisut -toiminnossa. Asiakasymmärrys ja analytiikka -ryhmän johtajaksi on nimitetty Ari Rantanen, joka on aiemmin toiminut muun muassa Sanoma Media Finlandin suunnittelu- ja analytiikkatiimin johtajana sekä vastaavissa tehtävissä Nokiassa. Myynnin suunnittelusta ja ohjauksesta vastaa oman toimensa ohella Niina Ryynänen.Markkinoinnista ja myyntikanavista vastaa johtaja Anne Koski, joka on aiemmin toiminut muun muassa Sanoma Media Finlandin chief market officerina ja kustantajana Sanoma Magazines Finlandissa.

”Keskittämällä myynnin osaamisen ja kanavat sekä asiakkuutemme voimme tarjota asiakkaillemme entistä parempaa ja kohdennetumpaa palvelua. Tätä tukee myös panostuksemme asiakasymmärrykseen ja -analytiikkaan”, Niina Ryynänen kertoo.