Sanoma on solminut yhteistyösopimuksen työpsykologisia testejä kehittävän Assession kanssa. Oikotie Työpaikkojen kautta voi jatkossa ostaa Assession testejä, ja Assession testit tulevat olennaiseksi osaksi Sanoman sekä työnantajille että kuluttajille suunnattua tarjoomaa. Osana yhteistyötä toteutetaan myös kuluttajille suunnattu uratesti, jonka avulla työnhakija voi selvittää, mikä työtehtävä hänelle sopisi luonteen ja ominaisuuksien pohjalta parhaiten.

”Sopimuksen myötä voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaisemman rekrytointiratkaisun aina medianäkyvyydestä ja hakuprosessista hakijakandidaattien testaamiseen saakka”, Sanoman rekrytointiliiketoiminnasta vastaava johtaja Mika Ruokonen sanoo. ”Työnhakijoille suunnatulla uratestillä palvelemme puolestaan paremmin kuluttaja-asiakkaitamme, jotka voivat hyödyntää testituloksia omassa työnhaussaan”, Ruokonen jatkaa.

”Sopimus tarjoaa meille loistavan mahdollisuuden saada uusia asiakkaita Sanoman tehokkaiden myyntikanavien kautta. Assessiolla on johtava asema työelämäarviointien tukijana Ruotsin ja Norjan markkinoilla. Sanoman kanssa solmittu sopimus auttaa meitä kasvattamaan markkinaosuuttamme myös Suomessa ja samalla merkittävästi parantamaan suomalaisten yritysten ja työnhakijoiden välistä vuoropuhelua sekä tavoitteiden saavuttamista”, Assessio Finlandin toimitusjohtajaa, PsT Kimmo Feldt toteaa.

Suomessa tehdään noin 250 000 työelämäarviointia vuodessa. Testausten määrä tulee todennäköisesti kasvamaan, sillä verkon kautta tehtävät testaukset tekevät testauksen helpommaksi ja ihmiset ovat yhä kiinnostuneempia itsensä testaamisesta ja kehittämisestä.

”Sanoman ja Assession yhteishankkeella on merkittävä kaupallinen potentiaali. Se tarjoaa hienon mahdollisuuden innovoida ja jatkokehittää psykologista testausta sekä hakea laajempaa uutta asiakaskuntaa henkilötestaukselle Suomessa”, Mika Ruokonen toteaa. 

Lisätietoja:
Mika Ruokonen, johtaja, Sanoman rekrytointiliiketoiminta, p. 041 447 5652
Kimmo Feldt, toimitusjohtaja, Assessio Finland, p. 044 994 9954