Lehdistötiedote 8.10.2014

Sanoma jatkaa investointejaan televisioon ja vahvistaa Nelonen Median kaupallista kasvua uusimalla Nelosen brändiä ja perustamalla uudenlaisen mainosrahoitteisen kanavan.

Uusi Hero-kanava aloittaa 10. marraskuuta, ja uudistunut Nelonen nähdään ruudussa joulukuussa.      

Nelonen Media on kasvattanut katseluosuuttaan: Nelonen Median kaupallinen katseluosuus 10–44-vuotiaissa oli 33 prosenttia tammi–syyskuussa 2014 (31,5 prosenttia tammi–syyskuussa 2013) ja 34,7 prosenttia syyskuussa 2014 (30,8 prosenttia syyskuussa 2013). Sanoma uskoo vahvasti television kasvumahdollisuuksiin ja jatkaa investointejaan Nelonen Mediaan.

”Televisio on osoittanut kykynsä uudistua ja entisestään vahvistaa asemaansa mediakentässä. Sanomalle televisiolla on tärkeä rooli strategisten tavoitteidemme, kokonaistavoittavuuden ja mediamarkkinaosuuden, kasvussa, mutta myös koko kansaa puhuttavien mediailmiöiden luomisessa. Investoinnit Nelonen Median tarjoomaan ovat osoitus uskostamme television vahvaan tulevaisuuteen”, kommentoi Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini.

Talon suurinta valtakunnallista peittoa tuovaa kanavaa Nelosta vahvistetaan, mikä näkyy paitsi kiinnostavina ja laadukkaina ohjelmanimikkeinä myös joulukuussa nähtävänä brändiuudistuksena. Lisäksi Nelonen Median portfolioon tuodaan aivan uudenlainen kanava, Hero (lausutaan kuten kirjoitetaan: Hero), joka aloittaa marraskuussa.

”Hero täydentää uudenlaisella konseptillaan loistavasti Nelonen Median kanavatarjontaa. Heron lanseeraus yhdistettynä Nelosen uudistukseen kasvattaa osuuttamme suomalaisten tv:n katselusta entisestään”, sanoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Pia Kalsta.

Hero-kanavalla parhaat laatusarjat primetimessa

Heron ohjelmakartta on Suomessa aivan uudenlainen; se vastaa kuluttajien muuttuneisiin katselutottumuksiin tarjoamalla uudenlaisen tavan kuluttaa sarjoja ja leffoja. Laadukkaita primetime-sarjoja on tilaisuus katsoa useita jaksoja peräkkäin samana päivänä tai monena peräkkäisenä päivänä. Heron sarjat tulevat tv-esitystensä jälkeen myös Ruutuun, mikä lisää katselun joustavuutta.

Heron ohjelmisto koostuu laadukkaista kansainvälisistä sarjoista ja menestyselokuvista, joita esitetään parhaaseen katseluaikaan, kello 18–24. Uusina sarjoina ja samalla Suomen-ensiesityksinä nähdään tänä syksynä muun muassa Emmy-palkittu Fargo ja Ashley Juddin tähdittämä Missing. Lisäksi Hero tuo primetimeen tuttuja vahvoja laatusarjoja kuten Breaking Badin, Nurse Jackien, Dexterin, Californicationin ja Mad Menin.  Maistiaisia Heron uusista laatusarjoista saadaan jo 1. marraskuuta, kun Fargo tulee kokonaisuudessaan katsottavaksi maksulliseen Ruutu+-palveluun.

Heron kohderyhmä ovat nuoret aikuiset, vaativat, ajassa kiinni olevat katsojat, jotka viettävät monipuolista elämää ja vaativat laatua myös tv:ltä. Kohderyhmänsä tavoin Hero on vahvasti läsnä sosiaalisen median kanavissa.

”Hero tuo aivan uudenlaisen tavan katsoa laadukkaita ohjelmia ja vahvistaa Nelonen Median monipuolista kanavaportfoliota. Olemme ylpeitä kanavan ohjelmistosta ja uskomme, että laadukas sisältö yhdistettynä uudenlaiseen esitysrytmiin kiinnostaa katsojia”, toteaa Nelonen Median televisiotoiminnan johtaja Jani Hartikainen.

Nelonen Media tiedottaa lisää Hero-kanavan sisällöstä, ilmeestä ja Hero Crew’sta ensi viikolla.

Hero aloittaa 10. marraskuuta kello 18.

Nelosen uusi brändi julkistetaan joulukuussa.

Lisätiedot:

Pia Kalsta, Nelonen Median liiketoimintajohtaja, 050 569 7831, pia.kalsta@nelonenmedia.fi

Jani Hartikainen, Nelonen Median televisiotoiminnan johtaja, 050 461 4924, jani.hartikainen@nelonenmedia.fi