Nelonen Media perustaa loppuvuodesta uuden valtakunnallisen televisiokanavan. Kaupallisesti merkittävimpiä kohderyhmiä tavoitteleva kanava esittää elokuvia, kansainvälisiä huippusarjoja sekä kotimaista sisältöä, kuten reality-viihdettä ja makasiiniohjelmia.
 
”Uusi kanava vahvistaa edelleen televisioportfoliotamme ja tuo myös raikkaan tuulahduksen koko kaupalliseen kanavakenttään”, iloitsee Nelonen Median liiketoimintajohtaja Pia Kalsta.

”Tuomme markkinoille kanavan, joka tarjoaa mainostajille uudenlaisia kaupallisia ratkaisuja ja katsojille taas ennennäkemättömiä tapoja kuluttaa televisiosisältöjä parhaaseen katseluaikaan.”
 
Nelonen Media tiedottaa kanavan sisällöistä ja lanseerauksesta tarkemmin alkusyksyllä.

Valtioneuvosto on myöntänyt 15. toukokuuta 2014 viidelle hakijalle ohjelmistotoimiluvat kanavanippuihin UHF C ja H sekä VHF A-C. Näistä UHF-taajuusalueen kanavanipun C ohjelmistotoimilupa myönnetään Sanoma Oy:lle, mikä tarkoittaa sitä, että Nelonen Media tuo markkinoille uuden kaupallisen televisiokanavan tämän vuoden lopulla. Kanavanipun UHF C peitto on kanavasta riippuen 78–90 prosenttia Manner-Suomen väestöstä.  
 
Lisätiedot:
Nelonen Median televisiotoiminnan johtaja Jani Hartikainen, jani.hartikainen@nelonenmedia.fi, p. 050 461 4924.

Nelonen Media on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä. Nelonen Medialla on kahdeksan televisiokanavaa: Nelonen, Jim ja Liv, Nelonen Pro 1, Nelonen Pro 2, Nelonen Prime, Nelonen Nappula, Nelonen Maailma ja Ruutu-palvelu, sekä kuusi radiokanavaa: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM.