Ilta-Sanomia luettiin viime viikon aikana ensimmäistä kertaa enemmän mobiililaitteilla kuin työasemilla. Mobiilikäyntejä oli yli 12 miljoonaa ja mobiilin osuus nousi 51 prosenttiin kaikista käynneistä. Suomen ylivoimaisesti suurin mobiilipalvelu rikkoi ensimmäistä kertaa 2 miljoonan eri mobiiliselaimen rajan.  

”Mobiili on ollut kehityksemme keskiössä jo pitkään. Olemme panostaneet paljon mobiilisivustoihin ja -sovelluksiin sekä ennen kaikkea kiinnostaviin sisältöihin kaikissa kanavissamme. Niin kiekkohuumaa kuin eurovaalejakin sisältänyt kiivas uutisviikko toi runsaasti lisää kävijöitä sivuillemme niin mobiilin kuin perinteisten työasemienkin välityksellä”, Ilta-Sanomien kustantaja ja vastaava päätoimittaja Tapio Sadeoja kertoo.

Ilta-Sanomat on ollut verkkokäynneissä Suomen suurin palvelu viime marraskuusta lähtien.

”Voimakas siirtymä mobiiliin on toimialamme suurin ja nopein muutos. Odotamme että mobiilin käytössä nähdään lähitulevaisuudessa vielä nykyistä hurjempia kasvulukuja. Viime vuoden aikana Ilta-Sanomien mobiilipalvelun tavoittavuus kasvoi 153 prosenttia. Viime viikolla palvelussa vierailtiin 13,3 prosenttia edellistä viikkoa enemmän”, toteaa Ilta-Sanomien verkon kaupallinen johtaja Timo Rinne

Lisätietoja:
Tapio Sadeoja, kustantaja ja vastaava päätoimittaja, Ilta-Sanomat, p. 09 122 3400 
Timo Rinne, verkon kaupallinen johtaja, Ilta-Sanomat, p. 040 571 3634

Ilta-Sanomat on Suomen toiseksi suurin sanomalehti, suurin iltapäivälehti ja mobiilipalvelujen markkinajohtaja. Iltasanomat.fi tavoittaa viikossa yli 2,9 miljoonaa eri kävijää. Yhteensä Ilta-Sanomien mediaperheen tuotteet tavoittavat lähes 3 miljoonaa suomalaista viikoittain.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin.

Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.