Head Office Finland alkaa palvella asiakkaitaan kahden monikanavaisesti toimivan tiimin voimin. Samalla se sopeuttaa painettujen asiakaslehtien graafisen tuotannon vastaamaan kysynnässä tapahtuneita muutoksia. Yhtiöstä loppuu neljä työtehtävää.

Head Office Finland syntyi, kun Sanoma yhdisti kansainvälisen sisältömarkkinointiketjunsa osaamisen ja resurssit Sanoma Yritysjulkaisuihin syyskuun alussa. Nyt sisältömarkkinointitoimisto siirtyy uuteen organisaatioon, joka palvelee yritysten sisältötarpeita kokonaisvaltaisesti ja monikanavaisesti.

Samalla painettujen asiakaslehtien graafinen tuotanto sopeutetaan vastaamaan kysynnässä tapahtuneita muutoksia, minkä takia Head Office Finlandissa loppuu neljä tehtävää. Ruuhkahuippujen tasaamiseksi ja joustavuuden lisäämiseksi osa graafisesta tuotannosta ulkoistetaan. Nyt toteutettavia muutoksia käsiteltiin yhteistoimintaneuvotteluissa, jotka päättyivät viime viikolla.

”Asiakaskysynnän painopiste siirtyy vauhdilla monikanavaisiin ja kokonaisvaltaisiin sisältö- ja markkinointiviestinnän ratkaisuihin. Siinä missä Sanoma Yritysjulkaisut oli ensisijaisesti asiakaslehtitalo, Head Office Finland toimii media- ja kanavariippumattomasti. Toimintamallin muutos vaikuttaa vahvasti organisaatioomme, ja tarkoittaa valitettavasti myös henkilöstövähennyksiä supistuvan tekemisen osalta. Vastaavasti olemme jo vahvistaneet digiosaamistamme”, toimitusjohtaja Kati Sulin kertoo.

Head Office Finlandiin perustetaan kaksi asiakastiimiä, jotka vastaavat asiakkaiden monikanavaisesta sisällönsuunnittelusta ja -tuotannosta. Tiimejä johtavat Minna Husu, joka siirtyi Head Office Finlandin palvelukseen marraskuussa viestintätoimisto Hill+Knowlton Strategiesista ja Tanja Piipponen, joka on aiemmin vastannut aiemmin Sanoma Yritysjulkaisujen asiakaslehtiliiketoiminnasta ja asiakassuhteista.

Lisätietoja antaa:
toimitusjohtaja Kati Sulin, Head Office Finland Oy, puh. 09-120 5092

Head Office Finland on media- ja kanavariippumaton sisältömarkkinointitoimisto, joka räätälöi parhaat ratkaisut kunkin asiakkaansa tarpeista lähtien. Sen palvelut keskittyvät vaikuttavan sisällön strategiseen suunnitteluun, tuotantoon ja löydettävyyteen. Head Office -ketju on osa Sanomaa, ja se toimii Belgiassa, Hollannissa ja Suomessa.