Lehdistötiedote 2.9.2013

Kamerat valmiiksi! Metron laajaa tunnustusta saanut valokuvauskilpailu, Metro Photo Challenge, käynnistyy jälleen. Maailman suurin valokuvauskilpailu kokoaa yhteen niin ammattilaiset kuin valokuvauksen harrastajat eri puolilta maailmaa.

Tämän vuoden teemana valokuvaajat haastetaan aistimaan maailmaa ympärillään entistä laajemmin, ikuistamaan kameroillaan myös makuja ja kosketuksia.

Kilpailu tarjoaa osallistujille mahdollisuuden tavoittaa kuvillaan Metron 18 miljoonaa päivittäistä lukijaa neljästä maanosasta. Uutuutena mukana on kilpailun integrointi suosittuun Instagram-palveluun. Myös kilpailun verkkosivut osoitteessa metrophotochallenge.com ovat saaneet uuden ja entistä paremman käyttöliittymän.

Vuoden 2012 kilpailuun osallistui 80 000 valokuvaajaa yhteensä 225 000 valokuvalla. Kilpailu voitti kaikkiaan yhdeksän merkittävää kansainvälistä markkinointialan palkintoa.

”Kilpailun saama suosio ja lukijoidemme sitoutuminen kannustivat meitä kehittämään kilpailua entistä merkittävämmäksi. Siksi pääpalkintona on tällä kertaa ainutlaatuinen kuvausmatka Ghanaan kilpailun yhteistyökumppanina toimivan Reach for Change -hyväntekeväisyysjärjestön kanssa”, kertoo Metro Internationalin markkinointijohtaja Jeremy Bryant.

Voittaja saa myös myöhemmin Metrossa julkaistujen kuviensa avulla mahdollisuuden vaikuttaa koko maailman tietoisuuteen hyväntekeväisyysjärjestön toiminnasta lasten hyväksi.

”Mutta ensin on vakuutettava arvovaltainen tuomaristomme – tervetuloa mukaan ja onnea matkaan!”, Bryant toivottaa.

Osallistu kilpailuun ja katso lisätietoja osoitteesta http://metrophotochallenge.com.

Kilpailun teemoihin voi tutustua katsomalla YouTube-video osoitteessa http://www.youtube.com/watch?v=d4YvQkfVo20.

Lisätiedot:
Jeremy Bryant, VP Marketing, Metro International, jeremy.bryant@metro.lu
Petra Ahvenharju, markkinointipäällikkö, Metro Suomi, petra.ahvenharju@sanoma.fi