Median kulutus siirtyy kiihtyvällä tahdilla älypuhelimiin ja tabletteihin. Sanoman solmima yhteistyösopimus vauhdittaa mobiilimainonnan kehittämistä.   

Sanoma on solminut Suomessa yksinoikeudella sopimuksen ruotsalaisen tuotantoyhtiö Adssetsin kanssa mobiilimainonnan kehittämisestä. Adssets on erikoistunut kosketusnäytöissä hyödynnettäviin, vuorovaikutteisiin mainonnan multimediatoteutuksiin.

”Mobiilinpalvelujen markkinajohtajana haluamme toimia myös mainonnan tiennäyttäjänä ja tarjota asiakkaillemme teknisesti edistyksellisiä tuotteita ja mainonnan ratkaisuja. Adssetsin kanssa tehtävän yhteistyön myötä pystymme tuottamaan asiakkaillemme helposti heidän tarpeidensa mukaisia mainosformaatteja, joiden toimivuuden pystymme takaamaan kaikissa Sanoman verkostoon kuuluvissa mobiilipalveluissa”, toteaa myynnin kehitysjohtaja Jarkko Kyttänen.       

Tällä hetkellä kaikista Sanoman verkoston sivunlatauksista 40 prosenttia tulee mobiilipäätelaitteista.

”Median kulutus siirtyy yhä voimakkaammin älypuhelimiin ja tabletteihin. Kun kuluttajat siirtyvät tällä tahdilla mobiiliin, myös mainostajien kannattaa olla mobiilissa vahvasti läsnä”, Kyttänen jatkaa.

Verkkosivuja tableteilla käyttäville tarjotaan jatkossa laitteen ominaispiirteitä tukevia, uudenlaisia ja luovia toiminnallisuuksia.

”Kuluttajia palvellaan mobiilikanavissa siten, että mainospaikkaan tuodaan enemmän sisältöä, esimerkiksi karttapalveluja tai vertailuominaisuuksia. Mobiilipalvelujen tavoittavuudessa olemme ykkönen Suomessa, joten olemme näyttämässä tietä myös sille, millaista mobiilimainontaa Suomessa jatkossa tehdään”, lupaa mobiilimainosratkaisujen kehittämisestä vastaava Jan Ketonen.

Lisätietoja:

Jarkko Kyttänen, myynnin kehitysjohtaja, p. 040 703 5190, Myynnin kehitysyksikkö, Sanoma News ja Sanoma Media Finland

Jan Ketonen, Advisor & Innovator, Mobile Advertising, p. 050 527 0590, Myynnin kehitysyksikkö, Sanoma News ja Sanoma Media Finland

Sanoma on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.