Sanoma Hearst Romania on lanseerannut Sensa-aikakauslehden, joka pitää arvossa rentoutumista, luottamusta, optimismia ja itsekunnioitusta. Sensan kesäkuinen lanseeraus oli Sanoma Hearst Romanian kolmas uusi hanke tänä vuonna. Helmikuussa hankittiin Auto Motor si Sport ja toukokuussa lanseerattiin aikakauslehti Miresici.

Sensan lisenssinhaltija on Adria Media Zagreb. Lehti lanseerattiin alun perin Kroatiassa vuonna 2007 ja myöhemmin Serbiassa ja Saksassa. Sensa ilmestyy neljästi vuodessa (painos 20 000).

Sensa yhdistää kauniit kuvat tietoon. Päätoimittaja Irina Manolachen sanoin Sensa haluaa lukijoidensa tutkiskelevan itseään useammin, sillä mitä paremmin tuntee itsensä, sitä paremmin tunnistaa myös tarpeen elämänmuutokseen.

Kustantaja Lucian Ionitan mukaan nyt on mitä sopivin hetki lanseerata Sensa, sillä tällaisina taloudellisesti vaikeina aikoina ihmiset kaipaavat rentoutumista. Mediamyyntijohtaja Alex Dona uskoo riittävän mainostajia, jotka haluavat yhdistää itsensä hyvää oloa edistävään lehteen.

Sanoma Hearst Romania on Sanoma Magazines Internationalin ja Hearst Magazines Internationalin yhteisyritys. Sanoma Magazines International kuuluu Sanoma-konsernin aikakauslehtiliiketoimintaryhmään Sanoma Magazinesiin.