Sanoma Verkkomediamyynnin asiakkaat saavat ensimmäisenä Suomessa käyttöönsä helppokäyttöisen verkkomainonnan apuvälineen, Bannerikoneen.

"Tähän asti verkkomainontaa ovat aktiivisimmin osanneet hyödyntää yritykset, joilla on vahva markkinointi- ja mediaosaaminen. Sanoman lanseeraama Bannerikone auttaa pienyrityksiä tavoittamaan asiakkaansa kustannustehokkaasti ja nopeasti verkossa", kertoo Sanoma Newsin myyntijohtaja Jukka Kohonen.

Bannerikoneen avulla pienyrittäjä suunnittelee mainokset, valitsee mediat ja käynnistää mainoskampanjan täysin omatoimisesti. Käytössä ovat Sanoma Verkkomediamyynnin myynnissä olevat 36 verkkopalvelua, jotka tavoittavat viikoittain yli kolme miljoonaa suomalaista. Pienyrityksille on laadittu omat mediapaketit, jotka helpottavat oikean kohderyhmän valitsemista ja mahdollistavat näkyvyyden pienemmälläkin budjetilla. Mainoskampanjan suunnitteluun kuluu kokonaisuudessaan aikaa muutamia minuutteja.

"Pienyritykset ovat olleet verkkomainonnassa väliinputoajia, koska heillä ei ole ollut aikaa tai rahaa mainos- ja mediasuunnitteluun. Silti verkkomainonta olisi monelle pienyritykselle kustannustehokkain markkinointikanava, koska sen tuloksellisuus on nopeasti ja helposti todennettavissa", Kohonen jatkaa.

Verkkomainonta on koettu vaikeaksi

Verkkomainonnan etuna on se, että tulokset ovat konkreettisia ja näkyvät nopeasti kassavirtana.

"Suuri osa suomalaisista yrittäjistä haluaisi hyödyntää aktiivisemmin verkkomainontaa yrityksensä myyntityön tukena. Tähän asti pullonkaulaksi on muodostunut verkkomainosten suunnittelu ja mediavalinnat, joka on edellyttänyt ulkopuolisen ammattilaisen apua. Verkkomainonta on tuntunut pienyrittäjistä potentiaaliselta mutta hieman vaikealta. Bannerikone tuo verkkomainostamisen mahdollisuudet pienten yritysten ulottuville", kertoo Head of Online Business Development Anders Stenbäck Sanoma Newsista.

Verkkomainonnan osuus kasvaa

Verkkomainonnan kasvu on jatkunut Suomessa vahvana vuoden 2010 aikana. Suomalaisyritykset ovat tähän asti hyödyntäneet verkkomainontaa muita Pohjoismaita vähemmän. Ainoastaan joka kuudes alle 50 hengen yrityksistä on mainostanut tuotteitaan ja palveluitaan verkossa. Verkkomainonta kasvoi Suomessa vuoden ensimmäisellä puoliskolla 26 %. Kokonaisuudessaan verkkomainontaan panostettiin TNS Gallupin tilastojen mukaan tammi-kesäkuussa 40 miljoonaa euroa. Sanoman verkkomediaa ostettiin samana aikana 12,7 miljoonalla eurolla ja elokuussa 72 % enemmän kuin vuosi sitten.

Bannerikone on toteutettu yhteistyössä espoolaisen Flashwell Oy:n kanssa.


Lisätietoja:
Jukka Kohonen
Myyntijohtaja
Sanoma News
matkapuhelin: 040 7025957


Anders Stenbäck
Head of Online Business Development
Sanoma News
matkapuhelin: 050 548 2234


Heidi Karres
Asiakkuuspäällikkö
Flashwell Oy
matkapuhelin: 044 5277 857

http://www.verkkomediamyynti.fi/bannerikone