Sanoma-konsernin emoyhtiön pääkonttori on nyt mukana WWF:n Green Office -verkostossa. WWF tarkasti Sanoman emoyhtiön Ludviginkadun toimitilat ja tiloissa tehdyt toimenpiteet ja suunnitelmat 27.4. ja totesi niiden täyttävän vihreän toimiston kriteerit.

"Tämä oli hyvä startti Green Office -toiminnalle", Sanoman kiinteistöjohtaja Pentti Katainen toteaa. "Ludviginkadun toimitilat toimivat pilottina, josta Green Office -toimintaa voidaan laajentaa myös muihin toimipisteisiin."

Green Office -verkostoon liittyvät toimistot sitoutuvat energiankulutuksen ja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen. Sanoman emoyhtiön kohdalla erityisen tärkeiksi indikaattoreiksi määriteltiin toimistopaperin käytön ja sekajätteen sekä kierrätyspaperijätteen syntymisen vähentäminen, kierrättämisen tehostaminen sekä energian säästäminen. Säästötoimenpiteiden toteutumista seurataan vuosittain, mikä kannustaa jatkuvaan parantamiseen.

Green Office on WWF:n toimistoille kehittämä ympäristöjärjestelmä, jonka tavoitteena on hiilidioksidipäästöjen vähentäminen ja toimiston ekologisen jalanjäljen pienentäminen. Suomessa verkostossa on mukana 173 yritystä tai yhteisöä, joista noin 120:lle on myönnetty Green Office -merkin käyttöoikeus (22.4.2010). WWF:n Green Office -ohjelma toimii tällä hetkellä 12 maassa Euroopassa ja Aasiassa.

Sanoma innostaa, jakaa tietoa ja yhdistää. Monialaisena mediakonsernina tuomme päivittäin tietoa, elämyksiä, oppimiskokemuksia ja viihdettä miljoonille ihmisille. Pidämme huolta siitä, että laadukas sisältö sekä kiinnostavat tuotteet ja palvelut ovat helposti saatavilla ja vastaavat lukijoidemme, katselijoidemme ja kuuntelijoidemme tarpeita. Tarjoamme mielenkiintoisia ja haastavia työtehtäviä 20 000 ammattilaiselle yli 20:ssä Euroopan maassa. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 2,8 miljardia euroa.