Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan Sanoma Magazines Finlandin aikakauslehtien toimitukset kootaan omaan yksikköönsä ja ne saavat yhteisen sisältöjohtajan 1. kesäkuuta. Samalla lehtien tulosvastuullinen liiketoiminta keskitetään Aikakauslehtiliiketoiminta -yksikköön. Uusia liiketoimintayksikköjä ovat myös Sarjakuvat ja kirjat sekä Yhteistyökustantaminen.

Uusi Sisältöyksikkö keskittyy aikakauslehtien sisällöntuotantoon, journalistiseen kehitystyöhön sekä aikakauslehtiportfolion kehittämiseen. Yksikköön kuuluvat kaikki Sanoma Magazines Finlandin 25 aikakauslehden toimitukset sekä studiopalvelut.

Aikakauslehtiliiketoiminta -yksikkö vastaa Sanoma Magazines Finlandin aikakauslehtien liiketoiminnasta ja brändiviestinnästä sekä keskitetysti koko yhtiön kuluttaja- ja mediamyynnistä.

Sanoma Magazines Finland on myös Suomen suurin lasten ja nuorten julkaisujen kustantaja. Uuden Sarjakuvat ja kirjat -liiketoimintayksikön tuotevalikoima muodostuu sarjakuvista, kirjoista, kirjakerhoista sekä ristikkolehdistä.

Asiakaslehtiä ja muita yritysviestinnän ratkaisuja tuottava Yritysjulkaisut, Sanoma Magazines Finlandin digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava Digital Media sekä Suomen Rakennuslehti Oy muodostavat Yhteistyökustantaminen -yksikön.

"Huippulaadukkaat sisällöt, dynaaminen tuoteportfolio, kohderyhmäosaaminen sekä äärimmäisen hyvä myyntikoneisto ovat menestyksemme tärkeimmät kulmakivet. Keskittämällä toimintojamme selkeiksi kokonaisuuksiksi haluamme vahvistaa kilpailukykyämme, luoda uutta sekä hyötyä sisäisestä yhteistyöstä," Sanoma Magazines Finlandin toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh toteaa.

Sanoma Magazines Finland on osa Sanoma Magazines -liiketoimintaryhmää, joka on yksi Euroopan suurimmista aikakauslehtikustantajista. Sanoma Magazines on osa Sanoma-konsernia, joka on yli 20 maassa monipuolisesti toimiva vahva eurooppalainen mediakonserni.