Kioskikaupan markkinajohtaja R-kioski uudistaa kioskinsa ja ilmeensä asiakastarpeiden ohjaamana. Jatkossa R-kioskit erikoistuvat entistäkin paremmin tarjoamaan tuotteita ja palveluja, jotka ovat kiinnostavimpia yksittäisen R-kioskin asiakkaille.

Uudistumisen lähtökohtana ovat kulutustrendit, asiakastutkimukset ja -paneelit sekä vuoden Jo uudistetuista 20 kioskista 18 on Suomessa, yksi Virossa ja yksi Liettuassa. R-kioskit uudistuvat vaiheittain ja ketjun kehitystyö on jatkuvaa. Kyseessä on mittava ja pitkän aikavälin investointi.

Esimerkiksi asuinalueen kioskissa korostuvat jatkossa pelaaminen, mielihyvätuotteet ja palvelut. Kiireisen arkiliikennöintialueen kioskit joukkoliikenteen solmukohdissa taas painottavat laajempaa välipala- ja kahvitarjontaa. R-kioski palvelee siellä, missä ihmiset haluavat ottaa juomista ja syömistä helposti mukaan. R-kioski-ketju vastaa muuttuneisiin asiakastarpeisiin ja kuluttajakäyttäytymiseen ottamalla kioskien sijoittelussa entistä paremmin huomioon kuluttajien liikkumisen: asemille, kauppakeskuksiin sekä kaupunkien ja taajamien keskustoihin perustetaan lisää R-kioskeja.

"Haluamme tarjota asiakkaille parhaita kohtaamisia. Vaikka viime vuosi oli R-kioski-ketjussa historiamme paras, kehitämme jatkuvasti palvelujamme ja tuotevalikoimaamme. Kioskista ei myydä enää pelkästään tuotteita, vaan pikemminkin viihdettä, mielihyvää, tapahtumia, informaatiota ja elämyksiä. Asiakaslupauksemme säilyy ennallaan. Asioinnin pitää olla nopeaa ja mukavaa", kioskikaupan toimialajohtaja Jari Heino sanoo.

Asiakkaille muutos näkyy konkreettisesti, kun kioskit uudistuvat yksi kerrallaan sisältä ja ulkoa niin tarjonnan kuin sisustuksenkin osalta. Uudistumisesta viestii myös päivitetty visuaalinen ilme. Vankan pohjan uudistumiselle on tuonut kuluttajakäyttäytymisen muutos. Vuonna 2010 eniten myyntiään kasvattaneita tuotteita ovat kahvi ja välipalat, kuten leivät, salaatit ja juomat. R-kioski on jo nyt Suomen suurin valtakunnallinen kahvilaketju. Lisäksi merkittävää kasvua on asiointipalveluissa, kuten tapahtuma- ja matkalipuissa sekä pakettien välittämisessä. Pelaamisessa kasvua on tuonut porukkapelaaminen ja heti jännitystä tarjoavat arvat ja raha-automaatit.

Lisätietoja:

Jari Heino, kioskikaupan toimialajohtaja, puh. 040 547 8182

Teemu Rissanen, brändi- ja konseptijohtaja, puh. 050 568 0000

R-kioskit ovat osa Sanoma-konsernin Sanoma Trade -liiketoimintaryhmää.