Informaatio- ja mediaseurantapalveluja tarjoava Esmerk tuo markkinoille uuden kuluttajien näkemyksiin keskittyvän palvelun, Nordic Consumer Insightin, joka tarjoaa Pohjoismaiden kuluttajien näkökulman päätöksenteon tueksi. Kerran kuussa ilmestyvä Nordic Consumer Insight kokoaa yhteen kuluttajia ja heidän käyttäytymistään koskevia mediassa käsiteltyjä ajankohtaisia ilmiöitä ja uutisia. Raportissa käsiteltäviä aiheita ovat mm. kuluttajien asenteet, ajankäyttö, hyvinvointi, ruoka, asuminen, työ, raha, kauppa, media, teknologia ja trendit. Raportti on avuksi yritysjohdolle ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka työskentelevät kuluttajien parissa.

Nordic Consumer Insight koostuu uutisista, tutkimustuloksista, ennusteista ja vertailuista, ja se perustuu Esmerkin tuottamiin uutistiivistelmiin. Käytössämme ovat lähes kahdentuhannen lähteen välittämät tiedot. Palvelun tuottaa Esmerkin Business Intelligence Services -yksikkö.

"Yritysten on tärkeää huomioida kuluttajakentässä tapahtuvat laajemmat trendit ja muutokset, jotka näkyvät myös mediassa. Kuluttajien toiminnalla on suuri merkitys päätöksentekijöille", Esmerkin toimitusjohtaja Ilkka Räsänen huomauttaa.

Esmerk Oy tarjoaa asiakkailleen kohdennettua, tiivistä ja kattavaa informaatio- ja mediaseurantapalvelua. Esmerkillä on ympäri maailmaa seitsemän toimipistettä, joissa lähes 200 työntekijää seuraa mediaa 130 maasta. Esmerk Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma News -liiketoimintaryhmään.