Metro-lehti rantautui pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen matkustajien iloksi ja ajanvietteeksi syyskuussa 1999. Kymmenessä vuodessa lehti on vakiinnuttanut asemansa. Metro on noussut Suomen neljänneksi luetuimmaksi päivälehdeksi noin 400 000 lukijallaan.
Vuosi sitten Metro ja Uutislehti 100 yhdistyivät, jolloin Metron kansainvälisesti menestyneeseen konseptiin liitettiin uutisten tekeminen yhdessä lukijoiden kanssa.
"Onnistuimme luomaan tuotteen josta lukijat pitävät, ja joka on myös ilmoittaja-asiakkaiden suosiossa", Metron päätoimittaja Janne Kaijärvi iloitsee.
"Metron konseptin voimasta kertoo se, että tänäkin lamavuonna lehden mediamyynti on kasvanut vahvasti."
Metro on vuosien aikana muuttanut mediakuluttamista ja sisällön jakamista.
"Metro on ollut edelläkävijä ja luonut kokonaan uuden tavan tehdä ja jakaa uutisia. Metron tuomasta muutoksesta uutiskenttään kertoo esimerkiksi se, että kun lehti aloitti Tukholmassa 1995, konseptia kummasteltiin laajalti. Nyt Metro on maailmanlaajuisesti luetuin uutislehti", Kaijärvi sanoo.
Metroa julkaistaan yhteensä 21 maassa ja yli sadassa kaupungissa. Maailmanlaajuisesti Metrolla on päivittäin yli 20 miljoonaa lukijaa. Suomessa Metroa jaetaan pääkaupunkiseudun lisäksi Hyvinkäällä, Lahdessa, Jokelassa, Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä ja Riihimäellä.
Suomen Metro on kuulunut vuodesta 2006 Sanoma-konsernin Sanoma News -liiketoimintaryhmään.
Sanoma Kaupunkilehtiin kuuluva Metro on osa Sanoma-konsernin sanomalehtiryhmä Sanoma Newsiä.