Sanoma Budapestin viihdemediavalikoimaan kuuluu aikakauslehtiä, kaapelitelevisiokanava, verkko- ja mobiilipalveluja, kirjoja, tapahtumia ja kuluttajatuotteita.

"Haluamme täyttää asiakkaidemme tarpeet mahdollisimman täydellisesti. He luottavat siihen, että tietoa on saatavilla missä ja milloin vain", sanoo Sanoma Budapestin julkaisujohtaja László Pintye.

"Samalla luomme uudenlaisia yhteisöjä, joiden ansiosta mainostajat voivat kohdistaa viestinsä entistäkin tarkemmin. Gossip 360° -konseptin avulla olemme pystyneet laajentamaan mainosmahdollisuuksia asiakkaiden tarpeiden mukaan."

Yli kymmenen kasvun vuotta

Gossip 360° -konsepti on kasvanut tasaisesti yli kymmenen vuoden ajan. Se pohjautuu Story-lehteen, joka lanseerattiin Unkarissa vuonna 1998 ja sai heti valtavan suosion. Story-lehteä seurasivat viihdelehti Best, kaapelitelevisiokanava Storytv, verkkoportaali StoryOnline sekä Story Five Star Awards -julkkistapahtumat. Uusimpiin palveluihin kuuluvat Story Quick -pankkilainat, julkkisjuoruihin perustuvat kirjat sekä mobiilipalvelut.

Sanoma Budapest tekee uraauurtavaa työtä brändin laajentamisessa. Toiminta kasvaa jatkuvasti.

"On tärkeää, että huolellisesti rakennetun konseptin kaikki osat tukevat toisiaan: Storytv-kanavan ohjelmat luovat tähtiä, joiden elämää voi seurata lehtien ja kirjojen sekä verkko- ja mobiilipalvelujen välityksellä," Pintye sanoo.

Laaja valikoima luo kestävää kannattavuutta

Gossip 360° -konseptin ansiosta Sanoma Budapest pystyy parantamaan tulostaan myös taloudellisesti epävarmoina aikoina.

"Painettujen lehtien tulot pienenevät, mutta tarkoituksellisesti mahdollisimman laajaksi rakennetun konseptin muut osat kompensoivat tätä kehitystä", Pintye sanoo.

Jatkuvan kasvun taustalla on lukuisia innovaatioita. Kymmenvuotias Story sai vuoden 2008 lehtiuudistuksessa entistäkin selkeämmän rakenteen ja näyttävämmän sisällön. StoryOnline on toiseksi suosituin viihdeportaali erittäin kilpailluilla markkinoilla. Sivustolla on päivittäin yli 90 000 yksittäistä kävijää.

"Laajapohjaiset konseptit ovat valtava mahdollisuus paikallaan polkeville aikakauslehtimarkkinoille. Monipuolista mallia voi soveltaa sekä perinteisiin kuvalehtiin että markkinoiden muihin segmentteihin, mutta konseptin on ehdottomasti perustuttava kuluttajien todellisiin tarpeisiin eikä ylhäältä alaspäin toteutettaviin yritysstrategioihin", Pintye korostaa.

Sanoma Budapest on osa Sanoma Magazines International -liiketoimintayksikköä, joka kuuluu Sanoma Magazines -liiketoimintaryhmään.