Nelonen Media aloittaa uuden valtakunnallisen mainosrahoitteisen tv-kanavan alkuvuonna 2009 kaapeliverkoissa. Uuden kanavan ohjelmisto täydentää Nelonen Median mainosrahoitteista televisiotarjontaa, Nelosta, Urheilukanavaa ja JIMiä.

"Meidän kasvumme perustuu monikanavastrategiaan, jossa Nelonen toimii vahvana lippulaivana. Kohdistetummilla kanavilla haemme pirstoutuneilta yleisömarkkinoilta kaupallisesti kiinnostavia katsojasegmenttejä, joita myymme mainostajille. Uskon, että kohderyhmäkanavat vahvistavat television kilpailukykyä merkittävästi taloudellisesti epävarmoina aikoina", kertoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Juha-Pekka Louhelainen.

"JIM on ollut erinomainen esimerkki menestyvästä kohderyhmäkanavasta. Viikon aikana JIMiä katsoo jo lähes puolet suomalaisista ja ydinkohderyhmästä, 25–44-vuotiaista miehistä jopa 60 %", jatkaa Louhelainen.

Kanavan antenniverkkojakelua koskeva toimilupahakemus on jätetty Viestintäministeriöön.

Nelonen Media on osa Sanoma-konsernin sähköisen viestinnän liiketoimintaryhmää Sanoma Entertainmentiä.