Tiedonjanoiset suomalaiset saavat uutta laatulukemista maaliskuussa, kun Sanoma Magazines Finland tuo markkinoille Gruner + Jahrin kansainvälisen GEO-reportaasilehden. Saksassa syntynyt ja jo 16 maassa ilmestyvä GEO tarjoaa lukijoilleen laajoja kuvareportaaseja kiinnostavista ilmiöistä ja ihmisistä eri puolilla maailmaa.


GEOn monipuolisen sisällön keskeisiä osia ovat historiaan, lääketieteeseen, psykologiaan, luontoon ja ekologiaan liittyvät artikkelit. GEO puuttuu rohkeasti myös päivänpolttaviin yhteiskunnallisiin ja uskonnollisiin kysymyksiin. Lisäksi se liittää tieteellisen tutkimuksen tulokset osaksi ihmisten arkea.

"GEO vastaa tiedonjanoisten suomalaisten heittämään haasteeseen voimalla: se tarjoaa perinteisiä tiedelehtiä laajemman katsauksen moniin ilmiöihin eri tieteen aloilla. Myös lehden vahva visuaalisuus ja hieno kuvakerronta tekevät siitä poikkeuksellisen lajissaan", lehden päätoimittaja Katriina Palo-Närhinen toteaa.


GEO täydentää Sanoma Magazines Finlandin yli 40 kuluttaja-aikakauslehden palettia ja asettuu vuodesta 1980 lähtien ilmestyneen Tiede-lehden rinnalle. Tiede on kasvattanut lukijakuntaansa voimakkaasti viime vuosina, ja sen levikki on 60 000 kappaletta.

"Tiede painottaa sisällössään suomalaisuutta ja uutismaisuutta, GEO puolestaan pohtii asioita ajattomammin ja eurooppalaisesta näkökulmasta. Uskomme, että GEO ottaa tuoreen lähestymistapansa ja näyttävän kuvamaailmansa ansiosta nopeasti paikkansa markkinoilla", Sanoma Magazines Finlandin Aikakauslehtien kustantaja Anne Koski sanoo.

GEO ilmestyy tänä vuonna kahdeksan kertaa ja vuodesta 2009 lähtien kymmenen kertaa vuodessa. Ensimmäinen numero tulee myyntiin maaliskuussa ja sen painosmäärä on 70 000 kappaletta.

Sanoma Magazines Finland on Suomen johtava aikakauslehtikustantaja ja on osa 13:ssa Euroopan maassa toimivaa Sanoma Magazinesiä, joka on SanomaWSOY-konsernin suurin liiketoimintaryhmä.