Helsingin Sanomat etsii suunnittelijatiimiä, joka pystyy luovimmin siirtämään projektin hengen Suomen leveysasteille sopivaksi.

UNICEF lanseerasi New Yorkissa paikallisen janoviikon aikana vuonna 2007 Tap-projektin, jonka tavoitteena on, että lapset ja nuoret eri puolilla maailmaa saisivat puhdasta vettä päivittäin. Paikalliset kuluttajat osallistuivat projektiin ravintoloissa lahjoittamalla dollarin lasillisesta jäävettä, joka normaalisti on ilmaista. Seuraavana vuonna kampanjaan tulivat mukaan ravintolat eri puolilla Yhdysvaltoja, ja vuonna 2009 kampanja laajenee kansainväliseksi hankkeeksi.

Helsingin Sanomat ja Suomen UNICEF julistavat avoimen Tap-projektin suunnittelukilpailun. Kilpailun tavoitteena on löytää suunnittelutiimi, joka pystyy luovimmin herättämään projektin hengen Suomeen sopivaksi. Kaikki finalistit saavat 5 000 euron palkkion suunnittelutyöstään. Palkinnon voi käyttää suunnittelutyöhön tai lahjoittaa kampanjakeräykseen ja tukea UNICEFin maailmanlaajuista työtä. Lisäksi voittajatiimi lennätetään New Yorkiin, Tap-projektin syntysijoille.

Helsingin Sanomat on osa Sanoma-konsernin News–liiketoimintaryhmää.