SanomaWSOY-konsernin aikakauslehtiliiketoimintaryhmä Sanoma Magazinesiin kuuluva Sanoma Magazines Belgium ostaa 50 %:n osuuden belgialaisesta tv-tuotantoyhtiö Jok Foe NV:stä.

Jok Foe on menestyvä tv-tuotantoyhtiö, joka tuottaa televisio-ohjelmia belgialaisille televisioyhtiöille ja -kanaville. Yhtiön omistaa belgialainen kuuluisuus Goedele Liekens. Vuonna 2006 yhtiön liikevaihto oli 5,4 milj. euroa.

Sanoma Magazines Belgium suunnittelee myös julkaisevansa Goedele Liekensiin liittyvän aikakauslehden. Lehti menee "pintaa syvemmälle" yhdistäen laadukkaan ja perusteellisen journalismin naisellisella ja tunneperäisellä tavalla.

Sanoma Magazines Belgiumin toimitusjohtaja Aimé Van Hecke uskoo, että sekä aikakauslehtien kustantaminen että uusi audiovisuaalinen media ovat osa Sanoma Magazines Belgiumin toimintaa tulevaisuudessa. "Tämä kauppa tarjoaa meille mahdollisuuksia molemmissa segmenteissä. Ensimmäisen henkilöön liittyvän aikakauslehden julkaiseminen flaaminkielisellä alueella on osoitus luovuudesta oman aikakauslehtivalikoimamme kehittämisessä. Ostamalla 50 %:n osuuden dynaamisesta tv-tuotantoyhtiöstä laajennamme osaamistamme myös tv-tuotantoon. Tv ja aikakauslehdet sopivat mielestäni täydellisesti yhteen", sanoo Aimé Van Hecke.

Jok Foe sijaitsee Groot-Bijgaardenissa ja yhtiön palveluksessa on viisi ihmistä.


Sanoma Magazines Belgium
Sanoma Magazines Belgiumin lehtivalikoimaan kuuluvat flaaminkieliset evita, Feeling, Feeling Wonen, Flair, Glam*it, HUMO, Libelle, Libelle Lifestyle Magazine, Marie Claire Flemish edition, Milo, Story, TeVe-blad sekä ranskankieliset Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Gael, Gael Maison, Marie Claire Belgique, Télé Moustique ja Télé Pocket. Yhtiöllä on myös internetsivustot ZappyBaby, Xquis ja Fitfixers. Sanoma Magazines Belgium työllistää yli 500 henkeä.

Sanoma Magazines

Sanoma Magazines Belgium on osa Sanoma Magazinesiä, joka on yksi Euroopan suurimmista kuluttaja-aikakauslehtikustantajista. Ryhmä kustantaa yli 300 lehteä 13 maassa. Vahvojen aikakauslehtibrändien lisäksi Sanoma Magazines laajentaa toimintaansa muihin, erityisesti interaktiivisiin viestintäkanaviin.