Jotain ihan muuta eli JIM on Nelosen uusi mainosrahoitteinen televisiokanava, jonka lähetykset alkavat keväällä 2007. Mitä uudelta kanavalta voi odottaa?

JIM on keväällä kanavan ohjaksiin siirtyvän Elina Pentinsaaren mukaan televisiokanavana Nelosta aikuisempi ja ohjelmistoa suunnitellaan enemmän mieskatsojien näkökulma huomioiden. – Laajempi kohderyhmä on Nelosen tapaan muutosmyönteiset suomalaiset, joita on meistä noin 50 %, Pentinsaari sanoo.

– JIM:illä ei nähdä urheilua, elokuvia eikä uutisia, vaan kiinnostavia dokumentteja, hyvää lifestyleä ja koukuttavia sarjoja. Suuri osa sarjoista on ennennäkemättömiä, mutta ohjelmistossa on myös uusintoja Nelosen suosituimmista sarjoista. JIM:llä nähdään muun muassa do it yourself -tyyppisiä lifestyle-ohjelmia, viihteellisiä asiaohjelmia, laadukkaita draamasarjoja ja hyviä dokumentteja, Pentinsaari luettelee.

Uuden kanavan tavoitteena on vahvistaa Nelosen tv-kanavien suhdetta katsojiin ja luonnollisesi lisätä katseluosuutta. – JIM tukee Nelosta ja ohjelmisto rakennetaan niin, että tämä toteutuu ja ottaa huomioon Nelosen ohjelmatarjonnan samalla kellonlyömällä. Panostamme prime-timeen, Pentinsaari linjaa.

Vahvasti monimediainen

– Olemme pyörittäneet pääkanavaamme Nelosta menestyksekkäästi jo yhdeksän vuotta. Nyt on sopiva hetki laajentaa toimintaa. Uskomme vahvasti television ja muun sähköisen median kulutuksen kasvuun. Kiinnitämme entistä enemmän huomiota monimediaisuuteen televisio-ohjelmat elävät myös radiossa ja internetissä, näin tarjotaan lisäarvoa katsojille, SW Televisionin liiketoiminnan johtaja Jukka-Pekka Louhelainen kertoo.

Uuden televisiokanavan ohella Nelonen aloittaa 1.1.2007 myös kaksi uutta radiokanavaa. – Haluamme tuoda eetteriin aitoa sisältöä, "jotain ihan muuta" myös radioihin, radiokanavien yhteinen ohjelmajohtaja Kari Laakso kiteyttää.