Nelosen osuus kaupallisten tv-kanavien katselusta kasvoi kaikissa tärkeissä kohderyhmissä vuonna 2004. Nelosen prime time -katseluosuus 10-44-vuotiaiden kohderyhmässä oli 32,4 (29,3) %. Katselu kasvoi 3,1 prosenttiyksikköä vuodesta 2003. Nelosen valtakunnallinen katseluosuus tässä kohderyhmässä kasvoi 19,6 (17,3) %:iin vuonna 2004.


Kasvu oli vahvinta loka-joulukuussa 2004, jolloin Nelosen kaupallinen prime time
-katseluosuus 10-44-vuotiaiden kohderyhmässä nousi 35 %:iin. - Kasvu perustuu kiinnostavaan ja monipuoliseen ohjelmatarjontaan, jonka ovat taanneet laadukkaat ulkomaiset sarjat, elokuvat ja maailmalta hankitut ohjelmaformaatit Robinson ja Unelmakämppä, jotka saavuttivat suuren suosion myös Suomessa, sanoo Nelosen markkinointijohtaja Hans Edin.

Suomen Robinson oli Nelosen katsotuin sarja vuonna 2004 - päätösjaksoa seurasi peräti 899 000 katsojaa. Rakentamisen teeman Nelosella aloittanut Unelmakämppä oli syksyn 2004 menestyssarja, joka saavutti keskimäärin 613 000 katsojaa. Syyskuussa nähty Jääkiekon World Cup sai odotetusti paljon mieskatsojia: eniten kiinnostusta herätti Suomi-Saksa-ottelu, joka keräsi 620 000 katsojaa.

Ulkomaisista ohjelmista suosituimpia vuonna 2004 olivat Sopranos, Angels in America, Alias, Pelinaiset ja Sillä Silmällä sekä Viikonlopun leffaputki. Elokuvista Bridget Jones - elämän sinkkuna oli katsotuin ja sai 792 000 katsojaa. Myös 4D-dokumentit ylsivät hyvin niille asetettuihin tavoitteisiin; suosituin 4D-dokumentti vuonna 2004 oli Lihavasta laihaksi: Miranda ja Sharon, jota katsoi 506 000 katsojaa.

Nelosen kaupallinen prime time -katseluosuus mainonnan näkökulmasta kiinnostavimmassa 25-44-vuotiaiden kohderyhmässä kasvoi 32,1 (29,1) %:iin: 25-44-vuotiaiden naisten katseluosuus oli 31,2 (27,3) % ja miesten 33,2 (31,1) %. Saman ikäryhmän kaupunkilaisten keskuudessa Nelosen katseluosuus oli 34,7 (32,0) %.

Digiverkon laajentumisen ansiosta Nelosta voi katsoa jo 94 % Suomen väestöstä.

Nelonen on osa SanomaWSOY:n sähköisen viestinnän liiketoimintaryhmä SWelcomia.