Suomalaisen Kirjakaupan kanta-asiakasohjelma käynnistyy tammikuussa 2005. Kanta-asiakkaalle tarjotaan jatkossa entistä yksilöllisempää palvelua, elämyksiä ja arvostusta sekä tietenkin kirjatarjouksia ja uutuuskirjojen ennakko-ostomahdollisuutta.

Suomalainen Kirjakauppa on jo vuosia tarjonnut kirja-alennusmyynnin ennakkotilausmahdollisuutta osoiterekisterissään oleville asiakkailleen. Vuoden vaihteessa heille esitellään kirja-alennusmyyntipostituksen ohessa uusi kanta-asiakasohjelma. Kevään 2005 tavoitteena on saada myös uusia kanta-asiakkaita aktiivisista kirjanystävistä.

- Haluamme sitouttaa kirjojen suurkuluttajat entistä tiukemmin Suomalaiseen Kirjakauppaan sekä lisätä asiakaskäyntien määriä myymälöissä ja Suomalainen.comissa, tarkentaa Suomalaisen Kirjakaupan markkinointijohtaja Pirjo Purovesi.

Kanta-asiakasohjelma tuo mukanaan 6-7 kertaa vuodessa lähetettävän jäsenkirjeen, kanta-asiakastapahtumat kirjailijavieraineen neljä kertaa vuodessa sekä myöhemmin asiakkaiden palkitsemisen ostomäärän perusteella. - Haluamme palkita ne, jotka oikeasti ovat kirjojen suurkuluttajia, kertoo Pirjo Purovesi.

Jatkossa kanta-asiakkaille järjestetään myös lukijamatkoja, kanta-asiakastapahtumia, signeerattuja kappaleita kirjoista sekä etuja Suomalaisen Kirjakaupan yhteistyökumppaneiden tuotteista tai palveluista.

Suomalainen Kirjakauppa on Suomen laajin kirjakauppaketju, joka on perustettu 1912. Ketjussa on 59 Suomalaista Kirjakauppaa, 5 Yliopistokirjakauppaa, 3 Reader's pokkarimyymälää, Lukiolaisten Kirjakauppa sekä verkkokirjakauppa Suomalainen.com. Suomalainen Kirjakauppa kuuluu Rautakirja-konserniin, joka on osa SanomaWSOY-konsernia.