Nelosen ja UNICEFin mainonnan suunnittelijoille suunnatun kilpailun voittajat on valittu. Yhdeksän työn short-listalta valittiin kaksi käsikirjoitusta, jotka tuotetaan tv-spoteiksi. Voittajiksi selviytyivät Niklas Lilja (180 Amsterdam) ja Risto Sihvo (SEK & GREY Oy) käsikirjoituksellaan Kokkeli sekä Matti Jokipii ja Tuija Vesanto (Creator-GREY) käsikirjoituksellaan Uni.

Huhtikuussa käynnistynyt kilpailu on osa Nelosen ja UNICEFin alkuvuodesta 2004 käynnistämää yhteistä MAGIC (Media Activities and Good Ideas by, with and for Children) -mediakasvatusprojektia, jonka tarkoituksena on edistää lasten ja heidän vanhempiensa medialukutaitoa. Kilpailijoiden tehtävänä oli laatia tv-käsikirjoitus, jonka viesti on Auta lastasi ymmärtämään, mikä on tarua ja mikä totta televisiossa. Kilpailuun lähetettiin yhteensä 216 käsikirjoitusta.

Kilpailun tuomaristoon kuuluivat Suomen palkituimmat suunnittelijat Timo Everi, Jon Granström, Unto Paltemaa ja Markku Rönkkö.

- Voittajakäsikirjoitukset täyttävät kaikki hyvän yhteiskunnallisen filmin kriteerit, ja ongelma on ymmärretty oikein, tuomariston puheenjohtaja Unto Paltemaa toteaa. - Käsikirjoitukset eivät perustu syyllistämiseen vaan erinomaiseen ideaan, joka demonstroi ongelman. Hyvin toteutettuina nämä filmit saavat ihmiset ajattelemaan asiaa oikealta kantilta ja siten todennäköisesti myös muuttamaan käyttäytymistään. Kokkelissa oli tuomariston mielestä koko kisan paras slogan: "Televisio. Sieltä oppii kaikenlaista.", Paltemaa jatkaa.

Voittajaspotit nähdään Nelosella ensi syksynä. Lisätietoa MAGIC-projektista ( www.nelonen.fi/4unicef).