Nelosen katselu kasvoi ennätyslukemiin myös lokakuussa: osuus kaupallisten kanavien katselusta kasvoi kaikissa kohderyhmissä. 10-44-vuotiaiden kaupallinen katseluosuus prime timessa, klo 18.00-23.00, oli lokakuussa 35,2 prosenttia (31,2 %, lokakuu 2003). Eniten Nelosen katseluosuus kasvoi 25-44-vuotiaiden naisten keskuudessa, 35 prosenttiin (28,0%, lokakuu 2003). Tässä ryhmässä myös katseluminuutit lisääntyivät eniten, seitsemän minuuttia päivässä.

- Olemme onnistuneet tavoittamaan tämän kohderyhmän oikeilla ohjelmavalinnoilla. Hyvänä esimerkkinä on Unelmakämppä, joka tavoitti keskimäärin 20 prosenttia 25-44-vuotiaista naisista ja keskimäärin 587 000 katsojaa kaikista yli 10-vuotiaista syys-marraskuussa, sanoo kanavajohtaja Pirjo Airaksinen.

Nelosen valtakunnallinen katseluosuus, eli osuus kaikkien suomalaisten tv-kanavien katselusta, kasvoi lokakuussa 14,1 prosenttiin (12,6 %, lokakuu 2003). Kaupallinen katseluosuus, eli osuus kaupallisten tv-kanavien katselusta, kasvoi 26,3 prosenttiin (22,7 %, lokakuu 2003).

Vaikka päivittäinen kaikkien suomalaisten tv-kanavien katselu väheni yhteensä viidellä minuutilla, Nelosen katselu kasvoi lokakuussa kahdella minuutilla.

- Kasvu osoittaa, että Nelonen on siirtynyt astetta korkeammalle tasolle ja että katsojat viihtyvät kanavallamme entistä pidempään, toteaa Nelosen toimitusjohtaja Juha-Pekka Louhelainen.

Nelonen on osa SanomaWSOY:n sähköisen liiketoiminnan yksikköä SWelcomia.