Nelonen osallistuu UNICEFin kansainväliseen MAGIC (Media Activities and Good Ideas by, with and for Children) -mediakasvatusprojektiin. Projektin tarkoituksena on auttaa lapsia ymmärtämään, mikä on tarua ja mikä totta televisiossa.

Yhteistyön ensimmäinen näkyvä hanke on 1.4. alkava kilpailu, jossa Nelonen ja UNICEF haastavat mainonnan suunnittelijat tekemään käsikirjoituksen "Auta lastasi ymmärtämään, mikä on tarua ja mikä totta televisiossa" -aiheiseen tietoiskuun. Parhaimmat käsikirjoitukset tuotetaan tv-spoteiksi, jotka Nelonen lähettää ensi syksynä.

- Olemme ylpeitä ja iloisia siitä, että Nelonen hyväksyttiin UNICEFin yhteistyökumppaniksi, Nelosen kanavajohtaja Pirjo Airaksinen toteaa. - Tiedotusvälineiden on huomioitava vaikutuksensa lapsiin ja nuoriin. Suomen kolmanneksi suurimpina mediana Nelonen haluaa kantaa vastuunsa lasten ja nuorten mediakasvatuksesta. Tulemme tekemään MAGIC-sateenvarjon alla useita lapsille ja nuorille suunnattuja sekä yhdessä heidän kanssaan toteutettavia hankkeita, jotka edistävät lasten ja nuorten medialukutaitoa, Airaksinen jatkaa.

- Meille on ilo aloittaa projekti yhteistyössä Nelosen kanssa. Tämä on oiva esimerkki siitä, miten MAGIC-konseptia voidaan soveltaa valtakunnallisella tasolla. Arvostamme todella sitä, että meillä on nyt mahdollisuus korostaa nuorten oikeuksia mediassa, Young People's Media Networkin koordinaattori Chris Schuepp sanoo.