Tiedote 22.11.2017HS julkaisee päivittäin verkossa noin 150 uutta uutista ja timanttiartikkelia. Jos seuraa pelkästään omaa somekuplaansa tai etusivun uutisvirtaa, monia mielenkiintoisia artikkeleja saattaa mennä helposti ohi. HS:n uuden älypuhelin- ja tablettisovelluksen Etusivu-osiossa tärkeimmät päivän uutisotsikot näkyvät jatkossakin, mutta sen rinnalla on nyt sisältöjä suositteleva Sinulle-osio, joka innostaa lukijaa perehtymään eri aihepiireihin monipuolisemmin ja syvällisemmin.”Uusi Sinulle-osio houkuttelee lukemaan enemmän. Se haastaa ja suosittelee lukemaan täydentäviä näkökulmia kiinnostavista teemoista. Haluamme, että lukija löytää hänelle tärkeät artikkelit helposti pitkin päivää”, HS:n vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.Erityisen tärkeänä uuden sovelluksen testikäyttäjät ovat kokeneet sen, että Sinulle-osion personointi ei vangitse lukijaa rajatun uutiskuplan sisään, vaan tarjoaa enemmän vaihtoehtoista lukemista.”Hesarin tehtävä on kertoa asioista riippumattomasti, ja riippumattomuus tarkoittaa sitä, että altistamme lukijamme päivittäin erilaisille maailmankuville. Myös sellaisille, jotka voivat ärsyttää. Sillä tavalla voimme olla rikkomassa sosiaalisen median kuplia”, Niemi sanoo.HS on median digitaalisessa muutoksessa maailmanluokkaa. Digitilaajien määrä lisääntyy jatkuvasti: kesällä rikkoutui 200 000 digitilaajan raja, ja nyt digitaalisesta Hesarista maksavien määrä on jo lähes 220 000. Myös HS:n kokonaistilaajamäärä on ollut historiallisessa kasvussa jo puolen vuoden ajan.Hesarin uudistuneen sovelluksen voi ladata maksutta Google Playsta ja App Storesta.Maailma on otsikoiden takanaSovelluslatauksiin ohjaava Maailma on otsikoiden takana -brändikampanjavideot pyörivät parhaillaan sota- ja eriarvoisuus-teemoilla.”Tieto on tarpeellista, mutta ymmärrys on enemmän. Tästä lähtökohdasta käsin uudet brändivideot herättävät sukeltamaan uutisotsikoiden taakse, ymmärtämään ja myötäelämään jonkun toisen elämää esimerkiksi sodan keskellä”, HS:n markkinointijohtaja Veera Siivonen avaa brändivideoiden tausta-ajatusta.”Miten usein tulee miettineeksi, kuka kokkaa oman suosikkiravintolan keittiössä meillä Suomessa? Keväällä Hesari kertoi isosti irakilaisesta turvapaikanhakijasta Alista, joka tekee helsinkiläisessä ruokaravintolassa 12-tuntisia työpäiviä 6–7 päivänä viikossa parin euron tuntipalkalla. Hesari haluaa toimia välipitämättömyyden vastavoimana ja herätellä ihmisiä välittämään Suomesta ja maailmasta”, Siivonen sanoo viitaten Eriarvoisuus-videoon, jossa nuori mies menee nukkumaan työvuoronsa päätteeksi keittiön lattialle.HS:n brändivideoiden luova kumppani on mainostoimisto TBWAHelsinki.****Lisätiedot:Kaius Niemi, vastaava päätoimittajaVeera Siivonen, markkinointijohtajaHaastattelupyynnöt:Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977Maailma on otsikoiden takana -brändivideot:Miltä eriarvoisuus tuntuu?https://www.youtube.com/watch?v=-Cw2wgs3TmwMiltä sota tuntuu?https://www.youtube.com/watch?v=_vFXZAqhJC0Helsingin Sanomat tarjoaa maailmanluokan journalismia kaikissa kanavissaan. HS tavoittaa eri kanaviensa lähes 2 miljoonaa suomalaista joka viikko.Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.