Sanoma Oyj, Pörssitiedote, 5.8.2016 klo 8:30Markus Holm (48), M.Sc. (Econ.) on nimitetty Sanoma Oyj:n talousjohtajaksi (CFO) ja operatiiviseksi johtajaksi (COO) 1.2.2017 alkaen. Markus Holm vastaa konsernin talous- ja palvelutoiminnoista ja on Sanoma Oyj:n johtoryhmän (EMG) jäsen. Hän raportoi Sanoman toimitusjohtaja Susan Duinhovenille.Markus Holm siirtyy Sanomaan Metsä Groupista, jossa hän on toiminut talousjohtajana Metsä Boardissa vuodesta 2014 lähtien ja Metsä Tissuessa 2008 - 2013. Ennen uraansa Metsä Groupissa hän oli talous- ja ICT-johtajana GlaxoSmithKline Oy:ssä, ja sitä ennen hän työskenteli yli kymmenen vuoden ajan Huhtamäki Oyj:ssä erilaisissa talouden, rahoituksen, ostotoiminnan sekä sijoittajasuhteiden johtotehtävissä.“Sanoma on johtava kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittynyt yhtiö, jolla on erinomaiset paikalliset markkina-asemat ja brändit. Sanoma on vahva toimija käynnissä olevassa digitaalisessa transformaatiossa. Olen innostunut voidessani tulla mukaan Sanomaan juuri tässä muutosvaiheessa”, sanoo Markus Holm.Työsopimuksensa mukaisesti Sanoman nykyinen talousjohtaja Kim Ignatius siirtyy eläkkeelle vuoden 2017 lopussa 61 vuoden iässä. Markus Holmin aloittaessa työnsä Sanomassa Kim Ignatius jatkaa nimikkeellä Executive Vice President ja tukee Sanoma Oyj:tä sen strategisessa ja operatiivisessa johdossa. Ignatius jatkaa Sanoman johtoryhmän jäsenenä.“Olemme iloisia voidessamme toivottaa Markus Holmin tervetulleeksi. Vahvan taloustaustansa ja liike-elämän tuntemuksensa johdosta hän on erityisen arvokas jäsen johtoryhmässämme. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että meillä on mahdollisuus joustavaan siirtymävaiheeseen ja jatkuvuuteen yhtiön johdossa”, sanoo Susan Duinhoven. LisätietojaViestintäjohtaja Hanna Johde, p. 040 673 8977.SanomaSanoma on kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittyvä inspiroiva, luotettava ja arvostettu yhtiö. Perustamisvuodesta 1889 lähtien Sanomalle on ollut olennaista luovuus ja riippumaton ajattelu. Ne toimivat pohjana sisällön tuottamiselle jatkuvasti tuorein ja monipuolisin tavoin.Sanoma tarjoaa kuluttajille kiinnostavaa ja merkityksellistä sisältöä. Monikanavaiset mediabrändit ovat osa ihmisten elämää joka päivä. Tiiviin kuluttajasuhteen ansiosta Sanoma voi tarjota yritysasiakkailleen ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja.Sanoma Learningin oppimisratkaisut auttavat opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja ja tarjoavat lapsille hyvät edellytykset pärjätä elämässä.Sanoma toimii Suomessa, Hollannissa, Belgiassa, Puolassa ja Ruotsissa. Vuonna 2015 Sanoman liikevaihto oli yli 1,7 miljardia euroa ja yhtiössä työskenteli yli 6000 henkilöä.