Autotie.fi tarjoaa asiakkailleen runsaasti uusia ominaisuuksia. Auton ostajat voivat hyödyntää Autotien ainutlaatuista, tarpeisiin pohjautuvaa hakupalvelua. Pikayhteydenotto-palvelu ja live-chat tarjoavat uudenlaisia, interaktiivisia yhteydenpitotapoja ostajan ja myyjän välille. Tulossa on myös toiminnallisuuksia, joilla asiakas voi halutessaan jättää palvelun kautta autonsa hiljaiseen myyntiin tai arvioida automyyjiltä saamaansa palvelua. Autotie palvelee aktiivisesti sekä ostajaa että myyjää kaupanteon eri vaiheissa, mikä varmistaa paremman palvelutason ja tehostaa vaihtoautokauppaa.

Autotie.fi-palvelusta vastaa Netwheels Oy, joka on Sanoma Media Finland Oy:n ja autoalan yhdessä omistama IT-palvelutalo.           

”Autotie.fi on toteutettu tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Julkaisemme jatkossa palveluun uusia ominaisuuksia kahden viikon välein. Mittaamme jatkuvasti palvelun toimintaa ja testaamme käyttäjäkokemuksia. Haluamme tarjota sekä auton ostajille että myyjille ensiluokkaista ja jatkuvasti kehittyvää palvelua”, Netwheels Oy:n toimitusjohtaja Ville Hurnonen sanoo.  

Autotie korvaa Sanoman omistaman Oikotie Autot -palvelun. Oikotie Autojen kävijät ohjataan Oikotieltä Autotielle ja Oikotie Autojen asiakkaat jatkavat uudessa palvelussa nykyisillä sopimuksilla.

Mainostajille Autotie tarjoaa perinteisen displayn lisäksi erikoismainosratkaisuja: palvelun sisään rakennettavaa natiivimainontaa sekä sisältöyhteistyötä tekstin, videon tai vaikka podcastien muodossa.  Oikotie Autot -palvelun display-mainonta jatkuu saumattomasti Autotiellä ja palvelua myy Netwheelsin lisäksi Sanoman myyntiorganisaatio.   

”Tavoitteenamme on kasvattaa Autotiestä pitkällä tähtäimellä Suomen johtava täyden palvelun autoportaali yhteistyössä autoliikkeiden kanssa. Toimimme tiiviissä yhteistyössä muiden Sanoman medioiden kanssa ja maksimoimme Autotie-palvelun näkyvyyttä hyödyntämällä Sanoman laajaa mediaverkostoa”, Sanoma Digital – Finlandin liiketoimintajohtaja Marja-Leena Tuomola sanoo.