Sanoma Oyj, Pörssitiedote, 16.4.2014 klo 10.15

Sanoma on nimittänyt Arthur Hoffmanin Sanoma Digitalin toimitusjohtajaksi ja Sanoman johtoryhmän jäseneksi.

Hollantilainen Arthur Hoffman (s. 1969) siirtyy Sanomaan johtavasta globaalista online-matkatoimistosta Expediasta, jossa hän on viime aikoina johtanut Expedian tytäryhtiöverkostoa ja maailmanlaajuista B2B-liiketoimintaa ja kuulunut yhtiön kansainväliseen johtoryhmään. Hoffman on toiminut aktiivisesti digitaalisen median saralla sen alusta alkaen eli 16 vuoden ajan. Toimiessaan konsulttina Booz & Companyssa ja Arthur Andersenilla hän johti yrityshautomoja ja neuvoi asiakkaita näiden digitaalisissa strategioissa. Tämän jälkeen hän toimi Qantasin, australialaisen monikansallisen matkatoimiston johtajistossa. Hän johti Qantasin strategista ja teknologista siirtymää, jonka tarkoituksena oli sopeuttaa yritys entistä paremmin sähköiseen liiketoimintaan.

Noin kymmenen vuotta sitten hän siirtyi Expediaan, joka on puhtaasti digitaalinen yritys ja globaali johtaja online-matkailupalvelujen alalla. Hän toimi monissa tehtävissä sekä B2B- että kuluttajapuolella Aasian ja Tyynenmeren alueella sekä Euroopassa ja keräsi runsaasti kokemusta uusien yritysten perustamisesta, vaikeuksissa olevien toimintojen kääntämisestä voitollisiksi sekä suurten globaalien tiimien vahvaan taloudelliseen suorituskykyyn tähtäävästä johtamisesta. Expediassa hän myös kartutti edelleen asiantuntemustaan keskeisillä digitaalisilla osaamisalueilla, kuten teknologian ja tuotteiden kehityksessä, online- ja offline-markkinoinnissa, mobiiliratkaisuissa, asiakastoiminnoissa ja käyttäjäkokemuksessa. Arthurilla on MBA-tutkinto INSEADista ja ylempi korkeakoulututkinto (kemia) hollantilaisesta Utrechtin yliopistosta.

"Olen erittäin iloinen, että Arthur Hoffman liittyy Sanoman tiimiin", Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen sanoo. "Olemme keskellä Sanoman suurinta muutosta: muokkaamme sekä kuluttajamedian liiketoimintaamme että oppimisliiketoimintaamme palataksemme kasvun polulle innovatiivisena ja alan johtavana yrityksenä. Sanoma Digital perustettiin tämän vuoden alussa vauhdittamaan kasvuamme puhtaasti digitaalisen kuluttajamedian saralla ja tukemaan perinteisen median digitaalista murrosta. Arthur on erittäin kokenut johtaja, jonka näytöt kertovat siitä, että hän saa myös aikaan."

Arthur Hoffman: "Olen innoissani siitä, että saan aloittaa työt Sanomassa ja vaikuttaa osaltani Sanoman muutokseen. Sanoman markkina-asema on erinomainen, digitaaliset toiminnot vahvoja, mediabrändit erittäin suosittuja ja työntekijät todella lahjakkaita, joten olen varma siitä, että meillä on loistavat lähtökohdat liiketoiminnan kasvattamiseen. En malta odottaa sitä, että pääsen tarttumaan toimeen, ja voimme kiihdyttää Sanoman digitaalisen kehityksen vauhtia entisestään."

Arthur Hoffman aloittaa Sanomassa 25.8.2014. Sander ten Dam jatkaa siihen asti Sanoma Digitalin johdossa.

Sanoma Digital vastaa Sanoman puhtaasti digitaalisen kuluttajamedian portfoliosta ja on johtava paikallinen digitaalisen median yritys Suomessa ja Hollannissa. Sanoma Digital toteuttaa parhaillaan valittujen toimintojen kansainvälistämiseen liittyvää suunnitelmaa. Sen palveluksessa on noin 500 työntekijää.

Lisätietoa
Tiedotusvälineet
Sanoman konserniviestintä, Robin Janszen, p. +31 6 2293 2643 tai viestinta@sanoma.com

Sanoman sijoittajasuhteet, Olli Turunen, p. 040 552 8907 tai ir@sanoma.com

Sanoma.com

Get the world. Sanoma auttaa ihmisiä kohtaamaan maailman ja ymmärtämään sitä.

Uskomme maailmaan, joka on täynnä mahdollisuuksia, tunteita, vuorovaikutusta ja inspiraatiota. Maailman voi tavoittaa ja kokea, siihen voi vaikuttaa ja sen haluaa jakaa. Sellaisen maailman me haluamme tarjota.

Sanoma on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä. Suomessa ja Hollannissa Sanoma on markkinoiden johtava, monikanavainen mediayhtiö. Sanoman päämarkkinat oppimisessa ovat Suomi, Ruotsi, Hollanti, Belgia ja Puola. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 2,1 miljardia euroa. Sanoman osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.