Sanoma Oyj, Lehdistötiedote, 12.8.2013 klo 13.00

Sanoma lanseeraa uusia kuluttajatuotteita sekä televisioon että verkkoon, kun jääkiekon SM-liigan tv-oikeudet siirtyvät syyskuussa alkavan liigakauden myötä kokonaisuudessaan yksinoikeudella Nelonen Medialle. Suomen suosituin urheilubrändi on ensimmäistä kertaa tarjolla yhdessä paketissa ja vahvistaa Sanoman asemaa maksullisissa tv- ja digipalveluissa.

Nelonen Media tarjoaa kotimaisen huippujääkiekon ystäville tulevana kautena kaikki yli 450 SM-liigaottelua Nelonen Pron maksullisilla tv-kanavilla sekä uudistetussa Ruutu-palvelussa. Sanoma on paketoinut SM-liigan koko pelikauden yhdeksi tuotteeksi ensimmäistä kertaa sarjan historiassa.

Television puolella SM-liigaa seurataan Nelonen Pron kanavilla, jotka ovat 1. syyskuuta alkaen saatavilla yksinoikeudella uudistuneessa Nelonen Paketissa. Kanavilla seurataan keskimäärin neljä suoraa ottelulähetystä viikossa. SM-liigan ympärille on rakennettu myös mittava studiotuotanto studioisäntineen ja kommentaattoreineen. Netissä kaikki ottelut ovat katsottavissa teräväpiirtona uudessa Ruutu+-palvelussa. Palvelussa voi lisäksi pelin aikana tarkastella muun muassa reaaliaikaista otteludataa ja tilastotietoja sekä seurata uutis- ja twitter-lähteitä. Uudistunut Ruutu+-palvelu tulee myyntiin heti syyskuun alussa.

”Kyseessä on yksi Sanoman kaikkien aikojen suurimmista tuotesatsauksista, joka toteuttaa strategista tavoitettamme monipuolistaa kuluttajille tarjottavia mediapalveluja. SM-liiga paitsi tuo Sanomalle aivan uusia kuluttajatuottoja, myös vahvistaa asemaamme televisiomarkkinoilla ja kasvattaa maksullisten digitaalisten palvelujemme tarjontaa huomattavasti. Olemme ensi vaiheessa keskittyneet SM-liigan televisioinnin tuotteistamiseen, ja seuraavassa vaiheessa laajennamme tarjontaa myös muihin medioihimme”, Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Anu Nissinen sanoo.

Lisätietoja
Sanoman viestintä, Hanna Johde, p. 040 673 8977 tai hanna.johde@sanoma.com

Sanoma.com

Get the world. Sanoma auttaa ihmisiä kohtaamaan maailman ja ymmärtämään sitä. Sanoma on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä. Palveluksessamme on noin 10 000 ammattilaista yli 10 maassa. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 2,4 miljardia euroa. Sanoman osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.